مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

سردار شهید «علی هاشمی» نماد وحدت اقوام ایرانی در دوران دفاع مقدس بود

سردار عباس یوسفی گفت: شهید علی هاشمی که به سردار هور شهرت دارد نماد وحدت اقوام ایرانی در دفاع از آرمان‌های مقدس اسلام ناب محمدی (ص) وانقلاب اسلامی و جغرافیای مملکت عزیزمان بود.
کد خبر: ۳۹۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳ - 10May 2020

سردار هور، نماد وحدت اقوام ایرانی در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با گرامیداشت سالروز بازگشت پیکر سردار شهید «علی هاشمی» اظهار داشت: شهید هاشمی نمونه بارز یک جوان عرب ایرانی بود که نگذاشت شعار پوشالی و خیالی صدام در مورد اعراب خوزستان محقق شود.

وی افزود: شهید «علی هاشمی» که به سردار هور شهرت دارد با عملکرد شاخص خود در دوران حضورش در صحنه های نبرد نمونه بارز یک جوان جهادی و انقلابی بود که تمام وجودش را برای شهادت مهیا کرده بود و در نهایت به آرزویش رسید.

سردار یوسفی گفت: کمتر کسی را در خوزستان می شناسید که شهید هاشمی را نشناسد و کمتر شهری با اقوام مختلف را در خوزستان می بینید که میدان ها و بلوارهایش به نام سردار هور نباشد چرا که این شخصیت بارز دوران دفاع مقدس نماد وحدت اقوام ایرانی در دفاع از آرمان های مقدس اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب اسلامی و جغرافیای مملکت عزیزمان بود.

شهید «علی هاشمی» چند روز قبل از قبول قطعنامه و در چهارم تیرماه ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید. در ابتدا اعلام شد که به اسارت نیروهای دشمن در آمده است، اما در فروردین سال ۱۳۸۲ رسماً در زمره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس قرار گرفت. پیکر این شهید بزرگوار در اردیبهشت سال ۱۳۸۹ پس از بیست و دو سال کشف و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد تا مزارش میعادگاه عاشقان راه شهادت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار