یک ژنرال صهیونیست اذعان کرد؛

حزب‌الله اسطوره «شکست ناپذیری ارتش اسرائیل» را از بین برد

یک ژنرال صهیونیست با اشاره به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، به قدرت حزب‌الله اذعان کرد.
کد خبر: ۳۹۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ - 09May 2020

حزب‌الله اسطوره «شکست ناپذیری ارتش اسرائیل» را از بین بردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رأی الیوم، «گرشون هکوهین» ژنرال صهیونیست و پژوهشگر مرکز پژوهش‌های استراتژیک در تل‌آویو، در مقاله خود که در یکی از روزنامه‌های عبری‌زبان به مناسبت بیستمین سالگرد خروج این رژیم از جنوب لبنان منتشر شد، به قدرت نظامی حزب‌الله و شکست ارتش رژیم صهیونیستی در برابر آن اذعان کرد.

وی در ادامه افزود که ارتش اسرائیل از تنش بسیار زیادی در قبال چند هدف رنج می‌برد، محافظت از امنیت شهرک‌های اسرائیلی در شمال و کاهش تلفات در میان نظامیان ارتش و همچنین تضعیف حزب‌الله از جمله این اهداف است.

این ژنرال صهیونیست گفت که حزب‌الله از این تناقضات و تنش‌ها خبر دارد و برای استفاده از آن در راستای اهداف استراتژیک خود که به نفع این حزب است استفاده می‌کند.

ژنرال مذکور اظهار داشت: حزب‌الله لبنان برای آزادسازی اراضی اشغال شده توسط اسرائیل تلاش کرد اما از یک بعد دیگر حملات دردناک و کوبنده علیه ارتش رژیم صهیونیستی انجام داد چرا که هدف از آن نشان دادن این مسئله بود که ارتش اسرائیل شکست ناپذیر نیست.

وی همچنین به حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین علیه شهرهای کریات شمونه و نهاریا در شمال اراضی اشغالی با هدف ایجاد ترس و وحشت در میان ساکنان آن اشاره کرد و گفت: این در حالی است که هدف حزب‌الله از حملات موشکی خود وارد آوردن ضربات تاکتیکی و استراتژیک به اسرائیل است و عملاً موفق شده است.

وی در ادامه افزود که از لحاظ استراتژیک شاهد تنش در میان نیروهای امنیتی در خصوص اهداف مورد نظر در لبنان هستیم. نیروهای اسرائیلی نتوانسته‌اند مانع حملات موشکی حزب‌الله علیه شهرک‌های شمالی شوند. حزب‌الله از سال ۲۰۰۰ تاکنون توانسته یک معادله ایجاد رعب و وحشت تاکتیکی میان خود و ارتش اسرائیل ایجاد کند. حزب‌الله توانسته برتری نظامی ارتش اسرائیل را از بین ببرد.

این ژنرال صهیونیست گفت که حزب‌الله لبنان با حملات موشکی خود نشان داد که وارد استراتژی جدیدی شده و آن هم ایجاد قواعد جدید در درگیری با اسرائیل خارج از منطقه است.

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار