سخنگوی انصارالله آخرین تحولات سیاسی و میدانی یمن را برای دستیار وزیر خارجه ایران تشریح کرد

سخنگوی انصارالله در رایزنی با خاجی ضمن قدردانی از کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی و معنوی ایران از مردم یمن، بر آمادگی دولت نجات ملی برای رسیدن به توافق سیاسی عادلانه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ - 09May 2020

سخنگوی انصارالله آخرین تحولات سیاسی و میدانی یمن را برای دستیار وزیر خارجه ایران تشریح کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، در ادامه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص یمن «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن و سخنگوی انصارالله به صورت تصویری گفت‌وگو کرد.

در این دیدار محمد عبدالسلام با تشکر از کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی و معنوی ایران از مردم یمن، بر آمادگی دولت نجات ملی یمن برای رسیدن به یک توافق سیاسی عادلانه تاکید و آخرین تحولات سیاسی و میدانی در یمن را برای طرف ایرانی تشریح کرد.

علی اصغر خاجی نیز در این گفت‌وگو راهکار حل بحران یمن را توافقی سیاسی مبتنی بر توقف جنگ، رفع کامل محاصره هوایی، دریایی و زمینی این کشور و از سرگیری گفت‌وگو‌های یمنی - یمنی خواند.

«علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دهم اردیبهشت با «سرگئی ورشنین» معاون امور بین الملل وزارت خارجه روسیه درباره آخرین تحولات یمن تلفنی گفتگو کرده بود. ۲ طرف در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر حفظ تمامیت سرزمینی یمن، تنها راه حل و فصل بحران این کشور را راهکار سیاسی خواندند.

محمدجواد ظریف پیش از این نیز با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع یمن تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

ظریف و گوترشدر این گفت‌وگو بر لزوم باز شدن و امنیت مرز‌ها و بنادر یمن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها