سردار رحیمی در جمع خبرنگاران:

افزایش یکساله نگهداری معتادان در مراکز بازپروری/ روزانه ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری خواهد شد

رئیس پلیس پایتخت گفت: دستورالعمل وزارت بهداشت بر روس معتادین متجاهر اعمال خواهد شد و معتادین برابر مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر یکسال در مراکز بازپروری نگهداری می‌شوند.
کد خبر: ۳۹۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ - 10May 2020

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت در حاشیه طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر و کشفیات مواد مخدر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پس از مدت‌ها پیگیری جهت جمع‌آوری معتادان متجاهر از امروز (یکشنبه) مرحله جدید جمع‌آوری معتادان متجاهر آغاز شد، اظهار داشت: ۱۰ تا ۱۵ هزار معتاد متجاهر رها شده داریم که از این تعداد، روزانه ۵۰۰ نفر جمع‌آوری و تحویل مراکز بازپروری خواهد شد.

وی ادامه داد: دستورالعمل وزارت بهداشت بر روس معتادین متجاهر اعمال خواهد شد و معتادین برابر مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر یکسال در مراکز بازپروری نگهداری می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر اینکه، با توجه به قانون جدید نگهداری معتادین متجاهر آیا ظرفیت این مراکز جوابگو خواهد بود، گفت: ظرفیت‌ها و مراکز بازپروری معتادین متجاهر در حال افزایش است و دوره جدیدی از بازپروری را در پیش خواهیم داشت.

وی افزود: در این مرحله از جمع‌آوری معتادین متجاهر، علاوه بر تست‌های اعتیاد، آزمایشات پزشکی تشخیص میزان سن تست کرونا از معتادین متجاهر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز هم معتادین متجاهر زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال و همچنین معتادین دارای بیماری‌های واگیر در مراکز بازپروری پذیرش نمی‌شوند که این موضوع باید برطرف شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه تمرکز پلیس در موضوع مبارزه با مواد مخدر بر مناطق شوش، مولوی، هرندی، دره فرخزاد و جاجرود است، گفت: از تمامی ظرفیت‌های پلیس برای جمع‌آری معتادان متجاهر استفاده خواهد شد و کل شهر را پوشش خواهیم داد.

وی در خصوص پلمپ پاتوق معتادین متجاهر تصریح کرد: در این مرحله بستن و پلمب خانه‌هایی که پاتوق معتادان است در دستور کار است که هم اکنون نیز پنج خانه پلمب شده است.

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر مبتلا نشدن معتادان به کرونا گفت: چنین شایعه‌ای مبنی بر عدم ابتلای معتادان به کرونا صحت ندارد و هیچ کسی این موضوع را تایید نکرده است.

سردار رحیمی در خصوص انهدام باند‌های مواد مخدر ابراز داشت: در چند روز گذشته چهار باند قاچاق مواد مخدر منهدم و ۱.۵ تُن مواد مخدر کشف شده است که با هوشیاری پلیس تمام اعضا این باند‌ها دستگیر شدند.

سردار رحیمی درباره روزه‌خواری گفت: تذکر جدی به افرادی می‌دهم که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند. در اماکن عمومی، معابر و... هیچ فردی اجازه تظاهر به روزه‌خواری را ندارد. از دیروز دستور ویژه‌ای به تمام واحد‌ها ابلاغ شد که برخورد جدی با روزه‌خواری کنند. پلیس به عنوان نماینده مردم مسئول برخورد با این افراد است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان تجمع در شب‌های قدر گفت: تا این لحظه ستاد ملی کرونا و ستاد استانی، هیچ مجوزی برای تجمع در شب‌های قدر را نداده‌اند و مجوزی صادر نشده است چراکه مسئول این کار ستاد ملی مقابله با کرونا است.

سردار رحیمی ادامه داد: تا جایی که آمار داریم وضعیت شیوع کرونا در تهران مناسب نیست و بعد از خوزستان به تناسب جمعیت، وضعیت تهران مناسب نیست.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۴۵ قهوه‌خانه و رستوران لاکچری که اقدام به ارائه غذا در محل و ارائه قلیان می‌کردند بازپلمپ شده‌اند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص نتایج درخواست پلیس از شورای شهر برای اختصاص درصدی از بودجه شهری تهران به پلیس تهران بزرگ اظهار داشت: در اسفند سال گذشته در خصوص ساخت ۴۰ کلانتری در تهران با رئیس شورای شهر و شهرداری تهران مکاتبه‌ای داشتیم؛ در این مکاتبه رئیس شورای شهر درخواست کردیم در صحن علنی شورا در این خصوص گزارشی داده شود.

وی ادامه داد: باور ما این است باید درصدی از بودجه شهری برای ارتقاء نظم و امنیت شهر در نظر گرفته شود؛ براساس مصوبه شوای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور شهرداری مکلف شده در زمینه زمین و ساخت به پلیس کمک کند. خوشبختانه در این جلسه نظر مساعد شورای شهر و شهرداری اعلام شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها