حجت الاسلام حریزاوی:

روح جمعی و تشکیلاتی مجموعه‌های فرهنگی تبلیغی باید تقویت شود

حجت‌الاسلام «حریزاوی» در جلسه ماهیانه مدیران کل سازمان تبلیغات با بیان اینکه دفاع از دین به‌صورت جمعی نتیجه می‌دهد گفت: مساله اساسی تشکیلات و سازمان‌های دینی، ضعف روح جمعی و اخوت و ولایت است.
کد خبر: ۳۹۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ - 10May 2020

روح جمعی و تشکیلاتی مجموعه‌های فرهنگی تبلیغی باید تقویت شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست کارورزی جمعی از مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاونین راهبری استان‌ها و ارتباطات، امور فرهنگی و تبلیغ، راهبردی، توسعه مدیریت و پشتیبانی، و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی این سازمان در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

اخوت و ولایت شاکله اصلی نهاد‌ها و تشکیلاتی مانند سازمان تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام «روح‌الله حریزاوی» معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه اخوت و ولایت شاکله اصلی نهاد‌ها و تشکیلاتی مانند سازمان تبلیغات اسلامی است اظهار داشت: ضعف اخوت و ولایت آسیب اصلی این تشکیلات است و باعث بی‌رمق شدن آن‌ها می‌شود و همان‌طور که شاکله در عمل تأثیر دارد، با تعالی کادر و سرمایه انسانی سازمان، عمل آنان نیز اصلاح خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور خواستار پیاده‌سازی آن بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت شورای برنامه‌ریزی و شورای فرهنگ عمومی استان‌ها شد و عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید به عنوان مدافع جریان‌های مردمی و جهادی در حاکمیت ایفای نقش نماید.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه ۲۵۸ سوره بقره گفت: هرچه عهد و همبستگی مسئولان سازمان بیشتر شود، تأثیر کار آنان هم بیشتر خواهد شد. دفاع از دین به صورت جمعی نتیجه می‌دهد و باید سازمان‌ها و تشکیلات دینی به صورت منسجم و سازمان‌یافته حرکت کنند.

حریزاوی گفت: سرعت، شدت و اثر حرکت جمعی، تابع درجه ایمان و خلوص کنش‌گران است و حرکت جمعی وقتی به یک نصابی می‌رسد به یک‌باره اثرش مضاعف می‌شود.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی رابطه اخوت بین مدیران تشکل‌ها را حائز اهمیت برشمرد و گفت: وحدت بین مدیران از رابطه محبت‌آمیز میان آنان حاصل می‌شود و این مهم نیاز به ارتباطات مکرر حبّی دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح تعالی مدیران فرهنگی-تبلیغی سازمان افزود: گام اول تعالی تشکیلات سازمان تبلیغات اسلامی، تقویت اخوت و ولایت در ستاد است که با هم‌افق و هم‌دغدغه شدن مدیران نسبت به اهداف و برنامه‌های کلان محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام حریزاوی اخوت و ولایت بین ستاد و صف را به‌عنوان گام سوم طرح تعالی حائز اهمیت دانست و آن‌را مؤثر در تحقق اخوت و ولایت بین مدیران میانی به‌عنوان گام سوم تعالی قلمداد کرد.

وی با اشاره به لزوم تحقق اخوت و ولایت بین عناصر عمل‌کننده میدان تبلیغ به عنوان گام چهارم تعالی تشکیلات سازمان به «ایجاد انس، الفت و پیوستگی»، «زمینه‌سازی، هم‌افزایی و هم‌کاری» را از اهم شاخص‌های تعالی دانست و تلاش در جهت ارتقا مستمر مدیران در ساحت‌های سه‌گانه علم و معرفت، اخلاق و معنویت و مهارتی-مدیریتی را از وظایف اصلی مرکز تعالی مدیران سازمان تبلیغات اسلامی دانست.

مربی‌گری، راه پیشرفت ما در طرح امام محله است

حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، قائم مقام معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه این مراسم عنوان کرد با اشاره به اجرای طرح امام محله در سراسر کشور عنوان داشت: مربی‌گری، راه پیشرفت ما در طرح امام محله است و وقتی می‌توانیم یک امام محله را ارتقا دهیم که در کنار او بمانیم و تمام مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها باید تلاش کنند تا این شبکه ارتقا پیدا کند و این ارتقا فقط با نگاه مربی‌گرانه محقق می‌شود.

وی افزود: «اغنای ذهن»، «ایجاد انگیزه»، «افزایش مهارت»، «جرأت برای اقدام کردن»، «رفع موانع پیشرفت»، «استقلال در محله» و «نظارت داشتن دائم» از جمله مراحلی است که یک امام محله برای حضور در محله‌ها باید طی کند.

قائم مقام معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: طرح امام محله با بخشنامه پیش نمی‌رود و باید مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها به آموزش مدیران شهرستانی اهتمام داشته باشند تا آن‌ها بتوانند آموزش‌های لازم را به امامان محله انتقال دهند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با تأکید بر حضور میدانی امامان محله و تأثیرگذاری این حضور عنوان کرد: اقدامات رسانه‌ای مانند توپخانه و نیروی‌هوایی است، اما تا نیروی زمینی اعزام نشود، کاری پیش نمی‌رود و امامان محله به مثابه نیروی زمینی تبلیغ به شمار می‌روند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های درون استانی برای پشتیبانی مادی و معنوی از طرح امامان محله، ازاقدامات مهم رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها محسوب می‌شود؛ همچنین گفتمان‌سازی و جریان‌سازی و داشتن یک الگوی مناسب برای هر استان جزو مهمترین اقداماتی است که در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

وی با تأکید بر محور قرار دادن روحانیت در برنامه‌های مساجد بیان داشت: روحانیون باید محور مساجد باشند و در این راستا شورای تعالی مسجد با ریاست امام جمعه و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل خواهد شد.

آموزش‌های اختصاصی برای مداحان

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه عنوان کرد: نگاه راهبردی، طرح و برنامه درست و زمان‌بندی صحیح برای برنامه‌های این سازمان نیاز ضروری است و اگر این موارد اجرا شوند، اقدامات تشکل‌ها منضبط‌تر شده و نظرات هم کاربردی‌تر می‌شود.

باباخانی تصریح کرد: در حال حاضر راستی‌آزمایی؛ موضوعی است که لزوم آن برای تشکل‌های دینی احساس می‌شود و باید این اقدام انجام گیرد تا از ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.
وی ادامه داد: در تعامل و هماهنگی انجام شده با مرکز آموزش مقرر شد تا برای مداحان در سراسر کشور آموزش‌هایی اختصاص داده شود تا سطح کیفی مداحان در استان‌ها ارتقا یابد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی پیشانی تعامل فرهنگی جمهوری اسلامی با اهل سنت است، خاطر نشان کرد: حضور کارشناسان ادیان و فرق در استان‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید این مهم توسط مدیران کل استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئله محور بودن برنامه برای رفع مشکلات اهل سنت امری است ضروری و استان‌ها برای این موضوع باید برنامه‌های مهم و خاصی داشته باشند.
مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی به آموزش مبلغان برای اعزام به مناطق سنی نشین تأکید کرد و گفت: مبلغانی که به مناطق سنی نشین اعزام می‌شوند باید آموزش لازم برای رفع مشکلات و رفع سوالات در این مناطق را دیده باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها