پژوهشگر، مولف و مدرس سواد رسانه‌ای:

ارزش‌ها و انگاره‌های غربی از طریق فضای مجازی بر فرهنگ ایران غالب است

قنبری گفت: زمانی که جامعه ایرانی مصرف کننده فضای مجازی که برای خود ما نیست، شود، انگاره‌ها و ارزش‌های فرهنگی که در آن منتشر می‌شود، غالب خواهد شد، زیرا جامعه ایرانی مصرف کننده است و نمی‌تواند آن را مدیریت کند.
کد خبر: ۳۹۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ - 10May 2020

ارزش‌ها و انگاره‌های غربی از طریق فضای مجازی بر فرهنگ ایران غالب استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «قنبری» پژوهشگر، مولف و مدرس سواد رسانه‌ای در گفت‌وگویی پیرامون تأثیر فرهنگ غرب بر سبک زندگی جامعه با بیان اینکه برای بررسی وضعیت فرهنگی یک جامعه باید صد سال گذشته آن جامعه را مورد بررسی قرار داد، اظهار داشت: ایرانیان نقاط قوت بسیار زیادی در حوزه فرهنگ دارند و یکی از این ویژگی‌ها خوش صحبتی است. همین موضوع سبب شد وقتی وبلاگ وارد ایران شد، به فاصله کوتاهی ایرانیان جزو چند کشور نخست جهان در این زمینه شدند. در حقیقت فرهنگ خوش صحبتی ایرانیان بر ابزاری همچون رسانه اثر گذاشت.

وی به تأثیر گذاری رسانه‌ها اشاره و اظهار کرد: زمانی که جامعه ایرانی مصرف کننده فضای مجازی که برای خود ما نیست، شود، انگاره‌ها و ارزش‌های فرهنگی که در آن منتشر می‌شود، غالب خواهد شد، زیرا جامعه ایرانی مصرف کننده است و نمی‌تواند آن را مدیریت کند.

این مولف و مدرس سواد رسانه‌ای با تصریح بر اینکه دریافت یک طرفه فرهنگ باعث آسیب می‌شود، در عین حال اشاره کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از همین فضای مجازی با جوانان اروپایی و آمریکایی ارتباط برقرار می‌کنند و مفاهیم فرهنگی ناب اسلام را آنجا منتشر می‌کنند و مورد اقبال جوانان آن کشور‌ها نیز قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: فضای مجازی یک بستر فرهنگی است و در صورتی که آن را مدیریت و به درستی از آن استفاده کنیم، تبدیل به یک ابزار مناسب می‌شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی، اینترنت را یکی از نعمت‌های الهی دانستند، زیرا بزرگ‌ترین اختراع بشر محسوب می‌شود.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار