حملات تروریست‌ها توافق آتش‌بس ادلب را تهدید می‌کند

حملات تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه و تشدید درگیری‌ها بین این نیروها و تروریست‌ها در حومه استان «ادلب»، توافق آتش‌بس بین روسیه و ترکیه را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۳۹۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ - 10May 2020

حملات تروریست‌ها توافق آتش‌بس ادلب را تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امروز (یکشنبه) از حملات تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در شمال غرب «حماه» و جنوب ادلب خبر داد و افزود: این حملات که نیمه شب گذشته انجام شد و تا صبح امروز ادامه یافت، با پاسخ کوبنده ارتش سوریه مواجه شد.

بر اساس این گزارش، در پی این حملات و تبادل آتش بین طرفین، مناطق «العنکاوی» و «قلیدین» و «القاهره» در «سهل الغاب» و «فلیفل» و «الباره» و «کنصفره» در حومه جنوبی إدلب شاهد حملات موشکی و توپخانه‌ای شدیدی بود.

اوقات شام اضافه کرد: همزمان با حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها، هواپیمای شناسایی روسیه در این مناطق به پرواز در آمدند و مناطق کنترل شده و شهر ادلب را زیر نظر داشتند.

این خبرگزاری اضافه کرد که از سوی دیگر گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش سوریه در محور «الطنجره» در دشت سهل الغاب حمله کردند و درگیری‌های شدیدی بین دو طرف ایجاد شد.

در همین ارتباط پایگاه خبری «رای الیوم» گزارش داده که در درگیر‌های دیشب و امروز صبح گروه‌های تروریستی با ارتش سوریه دستکم ۲۲ نفر از طرفین کشته شده است.

این تبادل آتش یک روز پس از حمله موشکی و خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی به مواضع تحت کنترل نیرو‌های ارتش سوریه در حومه «لاذقیه» شمالی انجام شد که در پی آن روستای «الکنده» در این منطقه با حملات موشکی تروریست‌ها مواجه شد.

خبرگزاری اوقات شام همچنین اضافه کرد: توافق آتش‌بس منعقد شده بین ترکیه و روسیه در ابتدای ماه مارس گذشته با نقض مداوم از سوی گروه‌های تروریستی مواجه شده است که ادامه آن، موجب شکست این توافق و بازگشت نبرد‌های شدید به ادلب، سهل الغاب و حومه حلب را در پی خواهد داشت.

پس از آنکه ارتش سوریه و نیرو‌های جبهه مقاومت اسلامی در اواخر سال گذشته توانستند طی سه ماه، غرب استان حلب و بیش از ۶۰ درصد از مناطق اشغالی استان ادلب را از دست تروریست‌های تکفیری آزاد کنند، ترکیه دست به دامن روسیه شد تا با برقراری آتش‌بس در شمال غرب سوریه از شکست تروریست‌ها جلوگیری کند، اقدامی که با همراهی آمریکا صورت گرفت.

توافق آتش‌بس در استان ادلب در شمال غرب سوریه در ۱۵ اسفند ماه میان روسای جمهوری روسیه و ترکیه امضا شد.

از زمان انعقاد قرارداد آتش‌بس میان ترکیه و روسیه درباره ادلب مشخص بود که تروریست‌ها به هیچ توافقی پایبند نیستند و این توافق یک طرفه که فقط از سوی ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت اسلامی رعایت شده، و گروه‌های تروریستی از این قرارداد جهت خریدن فرصت به منظور بازسازی و تجهیز مجدد خود استفاده کرده‌اند.

وزارت خارجه روسیه نیز ۲۶ اسفند سال گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود اعلام توافق آتش‌بس در مناطق شمال غرب سوریه، تروریست‌های حاضر در استان ادلب، خود را بار دیگر مسلح کرده و حملاتی را علیه نیرو‌های نظامی سوری انجام می‌دهند.

این وزارتخانه افزود که گروه‌های تروریستی مختلفی از جمله «تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) و «حراس الدین» در منطقه کاهش تنش در استان ادلب متمرکز شده‌اند که به صراحت مخالفت خود با توافق آتش‌بس میان مسکو و آنکارا را در این منطقه اعلام کرده‌اند.

به اعتقاد روس‌ها، گروه‌های تروریستی در استان ادلب در سوریه از آرامش و فرصت پیش آمده پس از توافق آتش‌بس نهایت بهره را بردند و بار دیگر با مسلح کردن خود و با حمایت‌های خارجی مشغول ترتیب دادن حملاتی به مواضع نظامیان سوریه هستند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار