مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

تهیه و توزیع 14 هزار بسته معیشتی «کمک مومنانه» توسط اداره کل حفظ آثار مازندران

سردار «عبدالله ملکی» از تهیه و توزیع 14 هزار بسته معیشتی «کمک مومنانه» خبر داد داد و گفت: این بسته‌ها با همکاری هیئت محبان حضرت زینب (س)، دفاتر حفظ آثار شهرستان‌ها، پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس و پیشکسوتان تهیه شده است.
کد خبر: ۳۹۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ - 11May 2020

تهیه و توزیع 14 هزار بسته معیشتی «کمک مومنانه» توسط اداره کل حفظ آثار مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش سراسری مدیران کل استانها که با حضور سردار «بهمن کارگر» به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بزرگترین مرکز فرهنگی کشور است و برای تکمیل آن نیازمند منابع مالی بسیار زیادی هستیم، اظهار داشت: پیگیر بودجه‌های ملی و استانی هستیم و بسیج سازندگی را نیز برای سرعت گرفتن پروژه‌های این مرکز پای کار آوردیم.

وی شمار شهدای گمنام را 327 شهید اعلام کرد و با اشاره به اینکه این استان دارای 85 یادمان شهدای گمنام است، گفت: 75 یادمان ساخته شد و ده یادمان نیز از 20 تا 90 درصد پیشرفت داشته است که تا پایان سال جاری کار ساخت آنها به اتمام می‌رسد.

ملکی از تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: این ستاد دارای 16 کمیته است که با حضور استاندار شکل گرفته و شرح وظایف به اعضاء آن ابلاغ و ستاد شهرستان‌ها نیز تشکیل شد.

این مسئول از تشکیل شورای فضای مجازی چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد و گفت: اولین جلسه را چهارشنبه این هفته با حضور 30 دستگاه برگزار خواهیم کرد تا با بهره‌گیری از این فضا برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به نحو مطلوب برگزار کنیم.

این مسئول از تولید 20 کتاب صوتی و چاپ 21 کتاب دفاع مقدسی در سال جاری خبر داد و با بیان اینکه اکثر این کتابها تولید این اداره کل است، گفت: بعضی‌ از کتابها نیز با حمایت دستگاه‌ها منتشر می‌شود و تا هفته دفاع مقدس29 کتاب نیز به چاپ خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار مازندران ضمن ارائه گزارش اقدامات این اداره کل در ستاد ملی مبارزه با کرونا از فعال کردن پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس و کانون‌های پیشکسوتان نیروهای مسلح خبر داد و تولید حدود 2 میلیون عدد ماسک، 11 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده، 20 هزار و 500 عدد دستکش، ذبح 20 راس گوسفند برای رفع بلا را از جمله اقدامات اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: همچنین در رزمایش «کمک مومنانه» نیز ورود پیدا کردیم و با همکاری هیئت محبان حضرت زینب (س) که وابسته به این اداره کل است 7 هزار بسته معیشتی تهیه کردیم و 200 بسته نیز برای پیش‌مرگان کرد مسلمان مریوان که در دفاع مقدس با رزمندگان سه استان شمالی همکاری می‌کردند، ارسال خواهد شد.

ملکی اظهار داشت: همچنین بیش از 7 هزار بسته معیشتی توسط پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس، پیشکسوتان و دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌ها تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها