قدردانی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌غربی از مدافعان سلامت + تصاویر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با حضور در منزل دو نفر از پرستاران ارومیه‌ای فعال در خط مقدم مبارزه با کرونا از آن‌ها تجلیل و قدردانی کرد.
کد خبر: ۳۹۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ - 11May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی به همراه پریسا علیلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و پروین جهانی مدیر حوزه علمیه ریحانه النبی (س) ارومیه با دو نفر از پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا به نام‌های فریبا متانت و همسرش پرویز سمیعی دیدار و از آنها به پاس تلاش‌هایشان در جبهه سلامت قدردانی کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی در این دیدار با بیان اینکه بنده در دو مقطع با براداران و خواهران عرصه سلامت ارتباط و همکاری داشتم، اظهار داشت: بار اول در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که کادر درمانی را در آن زمان قشری کم‌توقع، شجاع و باانگیزه دیدم که حتی در مکان‌هایی که نیاز به حضور آنها نبود داوطلبانه شرکت می‌کردند.

وی افزود: بار دوم در دهه 70 در برهه زمانی ریشه‌کنی و واکسیناسیون فلج اطفال بود که بنده در سپاه شهدای استان مسئولیت داشتم و در آن زمان هم کادر درمانی اقدامات جهادی و ایثارگرانه‌ای انجام دادند که بنده شاهد اقدامات همه آنها از نزدیک بودم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان 150 شهید در حوزه درمان از جمله امدادگران، بهیاران، پزشکان و پرستاران دارد، تصریح کرد: این تعداد به نسبت جمعیت کادر درمانی استان رقم بالایی حساب می‌شود که این نشان دهنده وظیفه‌شناسی و ولایتمداری آنها است.

وی با اشاره اینکه در مبارزه با کرونا مردم و کادر درمانی کشور موفق عمل کردند، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته در مبارزه با این ویروس درمانده شده و حتی در مواردی هم‌پیمانان این کشورها به یکدیگر رحم نکرده و دست به دزدیدن اقلام بهداشتی از یکدیگر کردند اما خدا را شاکریم که در ایران، مردم با همدلی یکدیگر کارگاه‌های تولید ماسک به راه انداخته و در رزمایش کمک مومنانه همدلی و نوع‌دوستی خود را به نمایش گذاشتند.

سرهنگ وحیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر در ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبری فرمودند باید این صحنه‌های رزمایش کمک مومنانه و همدلی را هنرمندان به صورت فیلم درآورده و مستندسازی کنند تا در تاریخ ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه رهبری در چندین نوبت از کادر درمانی تشکر کردند، اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده توجه و عنایت ویژه رهبری به این قشر بوده و شهید اعلام کردن کادر درمانی در مبارزه با کرونا از سوی ایشان یک قوت قلب بزرگی برای خانواده‌های آنها شد.

همچنین در پایان فریبا متانت، یکی از پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا با بیان اینکه پرستاران برای حفظ سلامتی مردم نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند، گفت: من به نوبه خودم از مردم و همه مدیرانی که در این مدت با حضور در بیمارستان یا ارسال پیام از پرستاران تشکر کردند نهایت تشکر و قدردانی را داشته و به داشتن چنین هموطنانی بر خود می‌بالم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار