گلایه های سردار میرشکار از مظلومیت حماسه ششم بهمن آمل/کاش این حماسه در اصفهان اتفاق می افتاد+تصاویر

سردار علیجان میرشکار با حضور در دبیرخانه جشنواره "هزارسنگر" از همه دست اندرکاران این جشنواره خواست تا سفیران انقلاب باشند و حماسه6 بهمن که مظلوم واقع شده است را به جوانان بشناسانند.
کد خبر: ۳۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ - 27January 2015

گلایه های سردار میرشکار از مظلومیت حماسه ششم بهمن آمل/کاش این حماسه در اصفهان اتفاق می افتاد+تصاویر

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری به نقل از دبیرخانه اولین جشنواره فرهنگی و هنری "هزارسنگر"" سردار علیجان میرشکار که از افتخارات شهرستان آمل و از یادگاران دوران دفاع مقدس می باشند با حضور در دبیرخانه جشنواره فرهنگی و هنری "هزار سنگر" حرف های شنیدنی را در خصوص حماسه مردم آمل در 6 بهمن سال 60 بیان و از بی مهری برخی مسئولان کشوری، استانی و حتی شهرستانی در خصوص اهمیت ویژه ندادن به ماندگاری این حماسه گله کرد.

در ادامه گفته های سردار میرشکار آمده است:

تحریف و فراموشی 6 بهمن خواسته بدخواهان است

سردار میرشکار با بیان اینکه درست است که بیش از سه دهه از این حماسه می گذرد و برای انجام یک کار اساسی کمی دیر شده است، افزود: اما به هر حال باید این حماسه را خوب و درست شناساند چرا که بدخواهان می خواهند این حماسه فراموش یا آنکه تحریف شود.

وی گفت: 6 بهمن را جدای از حادثه جنگل ندانیم؛ بحث جنگل  همیشه ابتر مانده است؛ جالب اینکه به نظر من ناجی شهر آمل در آن حماسه شهید کارگر است حرکت شهید کارگر عین حادثه طبس است اما کمتر کسی در این خصوص چیزی می داند.

آملی ها برای دفاع منتظر دستور نبودند

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: در حالی که سران گروه های حمله کننده با این شعار آمده بودند که کشاورز و کارگر را نجات می دهیم و با آن می خواستند از نیروهای مردمی استفاده کنند اما در نهایت مردم ما که اتفاقا ولایت مدار بودند آنان را وادار کردند که به اشتباهشان اعتراف کنند.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات حضرت آقا، مردم آمل در آن روز منتظر دستور نبودند و کاری به آن نداشتند که کسی به آنها بگوید به میدان بیایند یا نیایید. آن هابرای دفاع از ارزش های اسلام به میدان آمده و کمکی برای نیروهای دشمن نشدند.

حماسه 6 بهمن مظلوم واقع شده است/ کاش این حماسه در اصفهان اتفاق می افتاد!

سردار علیجان میرشکار در ادامه با اشاره به اینکه نتوانستیم اهمیت این واقعه را برای مسئولین استانی و شهرستانی جا بیندازیم، گفت: با آنکه حضرت امام (ره) در وصیت نامه خود از این حماسه و مردم آمل نام بردند، اما دوستان در استان تمایل ندارند این حماسه به نام آمل مطرح شود در حالی که این حماسه فقط برای آمل نبوده و آنقدر اهمیت دارد که کل استان و حتی کشور را در بر می گرفت.

وی افزود: این حادثه کاش در اصفهان یا شهرهای اطراف آمل مثل بابل اتفاق می افتاد، آنوقت مسئولانش شاید کارهای شاخص تری برای این حماسه انجام می دادند.

سردار میرشکار همچنین با بیان اینکه متاسفانه همان فکری که می خواهد  9 دی معلوم و دیده نشود و درصدد آن است که حضور مردم نادیده گرفته شود الان هم نمی خواهند این حماسه به آن شکل که امام مد نظرش بود مطرح گردد، افزود: اینکه چرا حضرت امام (ره) از یک شب حادثه در آمل، در وصیت نامه خودشان نام بردند ولی از حماسه مردم دزفول و خرمشهر با آن اهمیت ویژه ای که همه ما می دانیم چیزی نگفتند دلایل محکمی داشته و باید این چرایی برای همه تبیین و بیان شود.

آمده بودند تا در مقابل گفتمان امام بایستند/ رسانه ها روی چهره کمونیست ها کار کنند

سردارمیرشکار گفت: فرقی که حادثه آمل با اتفاقاتی که در همان روزها یا قبل و بعد از آن در سایر شهرها رخ می داد داشت این بود که یک فکری آمد تا در مقابل گفتمان امام بایستد و ما باید این موضوع را ریشه یابی کنیم و به اطلاع همه برسانیم.

وی ادامه داد: اینکه می گویند کسانی که به آمل حمله کردند همه شان بی خبر بودند دروغ است، حداقل سرانشان شناخت کاملی از امام داشتند و در مقطعی که دنیا دو قطبی بود این ماجرا تقابل دو فکر بود. مردم حماسه ساز آمل با یک ریشه 70 ساله مقابله کردند و با حضور در صحنه به موقع خود، سرمایه گذاری چند دهه دشمنان را از بین بردند.

 این یادگار سرافراز دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه رسانه ها روی چهره کمونیست ها و گروه هایی که در آن واقعه بودند کار کنند، گفت: متاسفانه نمی خواهند بحث اتحادیه ها مطرح شود در صورتی که آنطرف، اتحادیه کمونیست ها در حال کار کردن هستند تا حرکت کمونیست ها را بزرگ کنند.

 یک درخواست؛ ساختمان بسیجی که هتل شد موزه 6بهمن شود

سردار علیجان میرشکار گفت: چند سالی است که از مسئولین شهرستانی تقاضا داریم مکان ساختمان بسیج در زمان حماسه 6 بهمن را که کاربری الان آن هتل است به موزه 6 بهمن تبدیل شود تا در آنجا کارهای مربوط به شناساندن این حماسه را انجام دهیم و اینکه اتحادیه کمونیست ها را معرفی کنیم. و بگوییم شهدای ما چه کسانی بودند، دشمنان ما چه می خواستند و اصلا چه کسانی بودند.

وی تصریح کرد: البته امیدوارم رخ دادن این موضوع به عمر ما قد داده و تا زنده هستم ببینم که این ساختمان به موزه تبدیل شده است.

تا واقعیت این حماسه تحریف نشده باید به میدان بیاییم

سردارمیرشکار که در دبیرخانه اولین جشنواره فرهنگی و هنری "هزارسنگر" حضور یافته بود در خصوص این جشنواره گفت: بعد از یک مقطعی که در سال 68 برنامه هایی خاص برای این حماسه برگزار کردند در سالهای بعدش  تقریبا چیزی جز یک برنامه گرامی داشت نداشتیم، برنامه ای که بتواند واقعیت این حماسه را برای مردم به ویژه نسل جوان بیان کند. و همین که با برگزاری این جشنواره به یاد ادبا و شعرا و هنرمندان و... بیاید که حادثه ای بوده و در موردش تحقیق کنند یا اینکه در ذهنشان جرقه ای بزند که باید همه به میدان بیایند و برجسته کنند خوب است. واقعیت این است تا "واقعیت این حماسه تحریف نشده باید به میدان بیاییم".

وی درخصوص انتقاداتی که به این جشنواره و نوع برگزاریش می شود نیز گفت: حالا که تعدادی جوان بسیجی و انقلابی وارد عمل شدند تا این کاری را که مدت ها قبل باید صورت می گرفت انجام دهند اگر کمک نمی کنند سنگی هم نیندازند. چرا که اگر فکری داشتند که احیانا بهتر از این بوده می بایست تاکنون انجام می دادند و الان فقط باید به این تیم کمک کرد تا بتوانند به بهترین شکل کارشان را به اتمام برسانند.

سردارمیرشکار افزود: از همه عزیزانی هم که آرم قشنگشان روی بنرها و پوسترهای این جشنواره هست تقاضا دارم به میدان بیایند.

وی از همه ی دست اندرکاران این جشنواره هم خواست تا سفیران انقلاب باشند.

 امکان ندارد چنین حادثه ای دوباره رخ دهد

سردار میرشکار در پایان این دیدار و در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می دهید این قبیل حوادث دوباره در آمل رخ دهد، گفت: با این جمعی که الان در صحنه هستند و عزیزانی که به این شکل دلداه به نظام و انقلاب و کشورشان هستند و با این مردم آگاه و همیشه در صحنه بدون شک این امکان وجود ندارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار