رام الله کشور‌های دنیا را به شناسایی کشور مستقل فلسطینی دعوت کرد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان از کشور‌های دنیا خواست در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد بخش‌های دیگری از خاک کرانه باختری را غصب کند بلافاصله کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسند.
کد خبر: ۳۹۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ - 11May 2020

رام الله کشور‌های دنیا را به شناسایی کشور مستقل فلسطینی دعوت کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه از کشور‌های دنیا خواست در صورتی که رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند این رژیم را تحریم و کشور مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسند.

اشتیه در نشستی خبری قبل از شروع جلسه هفتگی دولت در رام الله گفت: «منطقه الاغوار فلسطین را که اسرائیل تصمیم دارد آن را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند ۲۸ درصد از خاک کرانه باختری را شامل می‌شود. این منطقه سبد غذایی فلسطین و غنی از منابع آبی است و نقطه تماس با اردن محسوب می‌شود و از آنجا ما با جهان خارج رابطه داریم و نظیر قدس و نوار غزه پایگاه جغرافیایی برای کشور فلسطین است».

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: «موضع کشور‌های جهان عرب، آفریقا، اروپا و دیگر نقاط دنیا کافی است تا سرکشی اسرائیل را مهار کند».

«بنیامین نتانیاهو»، نخست رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفید این رژیم در راستای توافق خود برای تشکیل دولت ائتلافی اعلام کردند که کار الحاق بخش‌های وسیعی از کرانه باختری در اول ژوئیه آتی شروع می‌شود و شامل غور اردن و همه شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری است.

بر اساس ارزیابی‌های فلسطینی‌ها بیش از ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری طی اجرای طرح الحاق به سرزمین‌های اشغالی ملحق می‌شود.

فلسطینی‌ها بار‌ها هشدار دادند که این طرح ایده راه حل تشکیل دو کشور مستقل را از اساس نابود خواهد کرد.

اشتیه همچنین تاکید کرد که دولت آن به پرداخت مستمری اسرای فلسطین با وجود هجمه‌های رژیم صهیونیستی متعهد است. رژیم صهیونیستی اخیرا بر بانک‌های فلسطینی فشار آورده تا حساب‌های بانکی آن‌ها را مسدود کند.

وی افزود: «اسرائیل تحت عنوان قانون بانک‌ها به دنبال وحشت پراکنی است، اما مستمری اسرا خط قرمز است و ما باید بانک‌هایمان را از فشار اسرائیل مصون بداریم، زیرا ما از اسرائیل باکی نداریم».

ماه گذشته باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی حکم نظامی پیگرد همه افراد و نهاد‌ها و بانک‌ها را که با اسرا و خانواده هایشان تعامل داشته باشند یا برایشان در بانک‌ها حسابی باز کنند، صادر کرد.

مقامات رژیم صهیونیستی بخشی از مالیات فلسطینی‌ها را سال گذشته به تشکیلات خودگردان پرداخت نکرد به این بهانه که آن‌ها به عنوان مستمری به خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی پرداخت می‌شود که این امر منجر به بروز بحران مالی برای دولت تشکیلات خودگردان شده بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار