لندن: از اقدام اسرائیل در الحاق کرانه‌باختری حمایت نمی‌کنیم

یکی از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس گفت که این کشور از اقدام تل‌آویو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری حمایت نمی‌کند.
کد خبر: ۳۹۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷ - 11May 2020

لندن: از اقدام اسرائیل در الحاق کرانه‌باختری حمایت نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس، «جیمز کلوری» از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس گفت که این کشور از اقدام رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری حمایت نمی‌کند.

وی که در پارلمان صحبت می‌کرد افزود: «انگلیس حمایت از الحاق بخش‌هایی از کرانه باخری توسط اسرائیل را رد کرده و این اقدام دستاورد راه‌حل دو دولت را پیچیده می‌کند.»

«پیتر استاتو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در صورتی که رژیم صهیونیستی به الحاق غیرقانونی کرانه باختری ادامه دهد، اتحادیه اروپا اقدام خواهد کرد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کمیسیون اروپا صحبت می‌کرد، افزود: «الحاق در راستای قوانین بین‌المللی نبوده و اگر این طرح پیش رود، اتحادیه اروپا بر اساس آن اقدام خواهد کرد.»

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز چندی قبل درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی در فلسطین هشدار داد.

گوترش تأکید کرد که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی غیر قانونی است و الحاق برخی از مناطق در کرانه باختری، منجر به نابودی راهکار دو دولتی خواهد شد.

راهکار دو دولتی راه حلی است که مورد حمایت سازمان ملل متحد و کشور‌های زیادی قرار دارد و از زمان کنفرانس مادرید در سال ۱۹۹۱ و پیمان‌های اسلو در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی مطرح شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها