استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

برگزاری باشکوه کنگره شهدای استان خراسان رضوی نیازمند بسیج عمومی است

علیرضا رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه شهدا متعلق به همه هستند، گفت: برای هر چه باشکوه برگزار شدن کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی ضمن استفاده از امکانات استانی، باید همه دستگاه‌ها و نهادهای غیردولتی نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
کد خبر: ۳۹۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ - 11May 2020

برگزاری با شکوه کنگره شهدای استان خراسان رضوی نیازمند بسیج عمومی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی و شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی کنگره ملی ۱۸ هزار شهید این استان به ریاست «علیرضا رزم‌حسینی» استانداری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا تشکیل جلسه داد.

رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد برنامه‌ریزی کنگره شهدای استان در این نشست با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی مدیون شهدای عزیزی است که جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند، اظهار داشت: ما علاوه بر اینکه به اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت نیازمندیم، باید در راستای تحقق این مهم نیز تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد بهتر کار، نیازمند برنامه زمان‌بندی مشخص هستیم، افزود: از زمانی که کنگره آغاز می‌شود در قالب فیلم‌های کوتاه و مناسب، برگزاری کنگره در رسانه ملی و استانی تبلیغ شود و از طرفی با مساعدت صدا و سیما در خصوص این مراسم جریان‌سازی شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که تامین مالی در سطح استانی و تامین مالی دستگاه‌ها در سطح ملی باید دنبال شود و دستگاه‌ها از سطح ملی مطالبه کنند.

رزم‌حسینی در ادامه سخنان خود در این جلسه خاطرنشان کرد: شهدا متعلق به همه هستند؛ ما محوریت شهدا را در استان خراسان رضوی امام رضا (ع) قرار داده‌ایم؛ بر همین اساس همه استان باید درگیر شوند و در این راستا امکانات استانی هم باید درنظر گرفته شود. همه دستگاه‌ها و حتی نهادهای غیردولتی برای برگزاری بهتر این کنگره به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

وی متذکر شد: باید پیش‌بینی حوادثی مثل بحران‌ها را در اجرای کنگره مد نظر داشته باشیم تا کنگره تحت تاثیر این حوادث قرار نگیرد.

استاندار خراسان رضوی ابراز داشت: با توجه به نقش محوری خراسان رضوی در دوران دفاع مقدس، علاقمندیم یک کنگره در شأن استان برگزار شود.

سردار نظری نیز در ادامه این جلسه با اشاره به عقب‌ماندگی پیش آمده در روند اجرای برنامه‌های کنگره شهدای استان به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تا ابتدای سال ۱۴۰۰ فرصت داریم تا تولیدات کنگره ۱۸ هزار شهید استان برای پخش و اکران آماده شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح المان‌های شهری باید هر چه سریع‌تر تایید و تصویب شوند، افزود: در حوزه تالیف و انتشار کتاب اقدامات خوبی صورت گرفته، به نحوی که در این بخش ۸۰ درصد کتاب‌ها تا کنون تدوین شده‌اند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) همچنین یادآور شد: کمیته اقشار باید سریع‌تر برنامه‌ها و جدول زمان‌بندی را ارایه کنند تا در برنامه‌ها با تداخل و تراکم مواجه نشویم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پایان خواستار تامین و تصویب برنامه‌ها تا پایان اردیبهشت شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست، ضمن گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس، خون شهدا را ضمانت‌نامه اقتدار، عزت و عظمت نظام اسلامی دانست و یادآور شد: ۴۰ در فرهنگ و ادبیات اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا بر اساس ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح، که به همه دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مردمی ابلاغ شده، بر گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس توجه و تأکید بسیاری شده است که دستگاه‌ها، ارسال برنامه‌های پیشنهادی خود را برای بزرگداشت این مناسبت آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس فعال شده است و اطلاع‌رسانی‌ها هم در این زمینه صورت گرفته است، تصریح کرد: اداره‌کل حفظ آثار استان به عنوان دبیرخانه ستاد داخلی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان بر تعیین تکلیف برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

در ابتدای جلسه «علی علی‌مددی» مسئول دبیرخانه مرکزی کنگره ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی گزارشی از برگزاری جلسات ستاد یادواره‌ها در شهرستان‌ها ارائه کرد.

همچنین روسای کمیته‌های ادبیات و نشر، یادمان‌ها و المان‌های شهر مشهد، رسانه، فضای مجازی، جمع‌آوری آثار شهدا، اسناد دفاع مقدس و یادمان‌ها و المان‌های استان خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در هر یک از کمیته‌ها، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار