سوریه:

سازمان بهداشت جهانی از سیاسی کاری دوری کند

معاون وزیر امور خارجه سوریه بر ضرورت پایبندی سازمان بهداشت جهانی به تعهدات انسانی واقعی و دوری از انواع سیاسی سازی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱ - 11May 2020

سازمان بهداشت جهانی از سیاسی کاری دوری کندبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه امروز دوشنبه میزبان خانم اکجمال مختوموفا نماینده جدید سازمان جهانی بهداشت در سوریه بود که استوار نامه خود را تقدیم وزارت خارجه سوریه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) المقداد بر اهمیت همکاری میان دولت سوریه و سازمان بهداشت جهانی به خصوص در شرایط شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و تدابیر پیشگیرانه جامع دولت سوریه را که موجب کنترل و مهار این بیماری در سوریه شده است، برشمرد.

معاون وزیر خارجه سوریه تحریم یکجانبه و کمرشکن آمریکا و متحدان اروپایی آن علیه سوریه را غیراخلاقی، غیرانسانی و مغایر با منشور سازمان ملل خواند و خواهان رفع این تحریم‌ها به منظور مقابله جامع سوریه و کشورهای رو به توسعه دیگر با بیماری همه گیر کرونا شد.

المقداد بر ضرورت پایبندی سازمان بهداشت جهانی به تعهدات انسانی واقعی و دوری از همه اشکال سیاسی سازی تاکید کرد و اقدامات دولت آمریکا علیه سازمان را در شرایطی که همه دنیا با نتایج فاجعه بار این بیماری روبه روست محکوم کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی هم بر آمادگی خود برای همکاری با دولت سوریه از طرق مختلف به منظور تحقق منافع ملت سوریه در مقابله با چالش‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت که از همه اقدامات دولت سوریه در مقابله با کرونا حمایت می‌کند و کمک‌های پزشکی لازم را به سوری‌ها ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها