مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

ضرورت همکاری بانوان ادارات کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور تدوین نقش زنان در دفاع مقدس

سرهنگ «امیرعباس آسمند» تدوین نقش زنان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس را ضروری عنوان کرد و گفت: مسئولان امور بانوان ادارات می‌توانند اطلاعات مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگرانی که در حیطه کاری آنها خدمت می‌کنند را گردآوری کرده و در این زمینه همکاری کنند.
کد خبر: ۳۹۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ - 12May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست کمیته زنان و دفاع مقدس استان اظهار داشت: در راستای گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تلاش داریم با توجه به تجارب سال گذشته با هم‌افزایی و همفکری دستگاه‌های اداری و اجرایی استان در این کمیته برنامه‌های خوبی را اجرا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند، نیاز است با تلاش این قشر، نقش زنان در دوران دفاع مقدس احیا شود.

آسمند به نقش زنان در مقابله با بیماری کرونا اشاره داشت و با بیان اینکه این نقش برگرفته از ایثار و فداکاری‌های دوران دفاع مقدس بود، عنوان کرد: باید نقش ایثارگری و فداکاری زنان در دوران دفاع مقدس و همه برهه‌ها، بیشتر تحلیل شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی کشور به لحاظ بیماری کرونا، باید به سمت اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی حرکت کنیم، گفت: سوم خرداد زمان شروع اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس است و باید تولید محتوا از همه اقدامات حوزه زنان و دفاع مقدس صورت گرفته و در فضای مجازی و کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تبلیغ برنامه‌های گرامیداشت چهلمین  سالگرد دفاع مقدس در ادارات و سازمان‌ها، ابراز کرد: باید این تبلیغات در سربرگ نامه‌ها، در ورودی سردرب ادارات و غیره صورت بگیرد.

آسمند تدوین کتاب نقش زنان استان در دوران دفاع مقدس را ضروری عنوان و بیان کرد: تدوین این کتاب نیاز به آمار و اطلاعات زیاد و پژوهش‌های میدانی فراوانی دارد که مسئولان امور بانوان ادارات می‌توانند اطلاعات مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگرانی که در حیطه کاری آنها خدمت می‌کنند را گردآوری کرده و در این زمینه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در تولید مستند از خانواده‌های شهدا باید تلاش کنیم سوژه‌های تاثیرگذار را انتخاب کنیم، گفت: سال گذشته سه مستند در حوزه دفاع مقدس با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تولید شد که از شبکه‌های استانی و سراسری پخش شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اعضای کمیته زنان و دفاع مقدس می‌‌توانند ما را در شناسایی سوژه‌های تاثیرگذار یاری دهند.

آسمند خواهان ثبت تشکل مردم‌نهاد مادران و همسران شهدا با همکاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: این تشکل می‌تواند ما را در اجرای برنامه‌ها و همایش‌های مربوط به حوزه زنان و دفاع مقدس یاری دهند.

وی تجلیل از چهل نفر از فعالان عرصه دفاع مقدس در پایان سال 99 را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار