نیرو‌های هادی یک اردوگاه شورای انتقالی جنوب در أبین را به کنترل خود درآوردند

نیرو‌های دولت مستعفی یمن در ادامه پیشروی به سمت استان أبین، یک اردوگاه وابسته به گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات را به کنترل خود درآوردند.
کد خبر: ۳۹۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ - 12May 2020

نیرو‌های هادی یک اردوگاه شورای انتقالی جنوب در أبین را به کنترل خود درآوردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع دولت هادی اظهار داشت که نیروهای آن‌ها پس از درگیری شدید با نیروهای شورای انتقالی جنوب در أبین، اردوگاه «حیدرة السیدر» را به کنترل خود درآوردند.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی تصریح کرد که نیروهای هادی همچنین ۱۵ نفر از نیروهای شورای انتقالی جنوب را به اسارت گرفته و تعدادی از آن‌ها نیز کشته و زخمی شدند.

به گفته وی، نیروهای هادی همچنین ۱۰ خودروی نظامی ویژه نقل و انتقال افراد و سلاح‌ها و تجهیزات نظامی متعلق به شورای انتقالی را به تصرف خود درآوردند.

این منبع گفت که پیشروی نیروهای هادی به سمت زنجبار مرکز أبین نیز ادامه دارد.

از سوی دیگر «عبده مجلی» سخنگوی ارتش یمن وابسته به دولت هادی گفت که نیروهای شورای انتقالی جنوبی چندین خمپاره به سمت مواضع ارتش در دو منطقه الکلاسی و شقرة در أبین پرتاب کردند.

مجلی افزود که نیروهای هادی نیز به این حمله پاسخ دادند که باعث درگیری بین دو طرف شد.

در همین ارتباط «محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با متهم کردن شورای انتقالی گفت که این شورا بر ادامه «شورش مسلحانه» خود و همچنین تضعیف کار نهادهای دولتی از جمله وزارت بهداشت اصرار دارد.

الحضرمی افزود که شورای انتقالی از درخواست‌های بین‌المللی مبنی بر دست کشیدن از تصمیم خودمختاری سرباز زده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار