معرفی کتاب؛

«پسران آقا سید»

کتاب «پسران آقا سید» مروری برزندگی برادران شهید «سیدعباس، سیدعلی و سیدتقی محدث خلخالی» است.
کد خبر: ۳۹۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ - 13May 2020

«پسران آقا سید»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «پسران آقا سید» مروری برزندگی حجت‌الاسلام حاج سید مسلم و سه فرزند شهیدش «سیدعباس، سیدعلی و سیدتقی محدث خلخالی» است که به قلم «کرامت مظفری» به نگارش در آمده است.

این کتاب 182 صفحه ای را انتشارات «خط هشت» در سال 1398 به سفارش و حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل چاپ و منتشر کرده است.

برشی از متن کتاب:

سیدتقی که قبلا یک بار حین اعزام به جبهه از تبریر برگردانده شده بود، دیگر قصد نداشت جایی ابهام‌آمیز برای کسی باقی بگذارد که به دنبالش راه بیفتند و وی را از آن حال و هوای خاص که تصورش در جای دیگر ممکن نیست، به در آورند. عملیات کربلای 4 انجام شده بود و به خاطر پاره‌ای از ملاحظه‌ها، لازم شده بود که عملیات تکمیلی آن (کربلای 5) انجام شود.

او با تعدادی از دوستان‌اش به همراه گروهی که اغلب از شهرهای اطراف اردبیل بودند به تبریز اعزام شدند.

هفتۀ پایانی آذرماه 1365 بود.

سیدتقی پیش خود می‌گفت که: «در این فصل از سال که دانش‌آموزان مشغول امتحان دادن هستند و به تعطیلی دو تا سه هفته‌ای عید نوروز هم بیش از سه ماه مانده است، شرکت کردن هریک نفر در عملیات‌ها برابر چندین نفر است.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این ماه‌ها از سال با کمبود نیرو مواجه می‌شود و حضور امثال من در این شرایط جبهه واقعاً ضرورت است».

نیروها در تبریز پس از تقسیم شدن بین گردان‌ها به کارهای فشردۀ آموزشی پرداختند.

قرار بود عملیات در نیمی از محور عملیات انجام‌شدۀ کربلای 4 - محور شلمچه، کانال ماهی – انجام بشود.

نیروها بعد از اعزام در منطقۀ عملیاتی در موقعیت‌های مشخص‌شده مستقر شدند.

حرف و حدیث زیاد بود.

 عده‌ای می‌گفتند فرماندهان لشکرهای سپاه آمادگی نداشته‌اند، اما فرمانده کل سپاه با مراجعه به فرماندهان جنگ آن‌ها را قانع به تصمیم‌گیری برای عملیات کربلای 5 کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار