معرفی کتاب؛

«آب هرگز نمی‌میرد»

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» مجموعه خاطرات سردار شهید «میرزامحمد سلگی» فرمانده گردان 152 حضرت اباالفضل (ع) لشکر 32 انصار الحسین (ع) است.
کد خبر: ۳۹۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ - 13May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، کتاب «آب هرگز نمی میرد» کتاب خاطرات سردار شهید «میرزامحمد سلگی» فرمانده گردان 152 حضرت اباالفضل (ع) لشکر 32 انصار الحسین (ع) است که به همت و قلم سردار «حمید حسام» نوشته شده است.

این کتاب 742 صفحه ای توانسته است رتبه نخست جایزه جلال آل احمد در سال 1394 و رتبه نخست شاخه مستندنگاری جایزه ادبی پاسداران اهل قلم 1395 را به خود اختصاص دهد و در بهمن سال 1395 رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) نیز بر این اثر ادبی دفاع مقدسی تقریظ نوشتند.

برشی از متن کتاب:

هنوز از مجروحیت دو ماه قبل رهایی نیافته بودم و راه که میرفتم، نفسم می گرفت. کار اداره گردان با حاج رضا زرگری بود و من قبل از عملیات برای بچه ها سخنرانی می‌کردم و یا نسبت به وضعیت خط توجیه شان می کردم و یکبار در عقبه کارخانه نمک، منطقه را شبیه سازی کردیم و به شکل تمرینی شکستن خط فرضی به اجرا درآمد.

راه رفتن در نمک زار در اریبهشت ماه و در زمین نیمه باتلاقی، چشم ها را سرخ کرده بود. در خلوت از خدا می خواستم که خدایا دستگیری کن اینجا مثل جاده ام القصر تلفات سنگین نداشته باشیم.

شب عملیات با نیروها تا خط پدافندی خودی جلو رفتم و با بیسیم چی ام همانجا ماندم. حاج رضا زرگری با حاج مهدی ظفری بچه ها را جلو بردند و اولین بار دور بودن از گردان را در صحنه رزم تجربه کردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار