نماینده جنبش جهاد اسلامی:

رژیم صهیونیستی از شکاف‌های عمیق داخلی رنج می‌برد

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: «روز جهانی قدس روز حرکت به سمت مسیر و جهت درست است و برخی کشور‌های عربی سرسپرده آمریکا در راه رضایت این کشور قدم برمی‌دارند.»
کد خبر: ۳۹۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ - 13May 2020

رژیم صهیونیستی از شکاف‌های عمیق داخلی رنج می‌بردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، احیا و بزرگداشت روز جهانی قدس که مزین به نامی است که امام خمینی (قدس) آن را تعیین کرده به مثابه یک اعلام حضور باشکوه از سوی ملت‌های آزادی خواه و یک مبارزه از نوع آگاهی در برابر رژیم صهیونیستی و پروژه اشغال فلسطین به شمار می‌رود.

جهانیان هر ساله با حضور در راهپیمایی‌های گسترده روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند، اما امسال با توجه به گسترش ویروس کرونا برگزاری این راهپیمایی با رنگ و شکل دیگری صورت می‌گیرد؛ گویی که آزادی خواهان سراسر جهان قصد دارند با بزرگداشت روز قدس طی امسال به رژیم صهیونیستی نشان دهند که هرگز تسلیم هیچ شرایطی نخواهند شد و مسیر مبارزه با این رژیم همواره مملو از حامیان آرمان فلسطین است.

«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در گفت‌وگویی اظهار داشت: روز جهانی قدس روز حرکت به سمت مسیر و جهت درست است و تمام جهت‌های دیگر نادرست بوده بلکه اکثر آن‌ها نابود کننده است. مسیر درست حرکت به سمت قدس است و در همین خصوص امام خمینی (قدس) با برداشت درست خود از دین و شرایط موجود دریافت که راه خیزش، حرکت به سمت قدس است.

وی در ادامه در خصوص بحران‌های داخلی که رژیم صهیونیستی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند تاکید کرد: عرب‌های فلسطینی که در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند بیش از ۲۰ درصد از ساکنان آن را تشکیل می‌دهند و در میان آن‌ها مسلمانان، مسیحیان و دروزی نیز وجود دارد. هر کدام از این‌ها مشکلات و درگیری‌هایی با رژیم صهیونیستی دارند. گروه‌های نژادی یهودی از جمله یهودیان فلاشا و حریدیم نیز وجود دارند و در سایه تلاش گروه‌های راستگرای صهیونیست برای به دست گرفتن کنترل کرانه باختری مشکل جدیدی به مشکلات رژیم صهیونیستی اضافه می‌شود که باعث شده این رژیم به بزرگترین دولت نژاد پرست در جهان تبدیل شود.

ابوشریف در خصوص اختلافات سیاسی میان گروه‌های صهیونیست تاکید کرد: انتخابات اخیر در رژیم صهیونیستی منعکس کننده شرایط سیاسی، اجتماعی و عقایدی این رژیم و بیانگر حجم اختلافات دینی، نژادی، طایفه‌ای و حزبی است. بیش از ۱۰ گروه بزرگ در رژیم صهیونیستی در سطوح نژادی، طایفه‌ای، دینی و عقایدی به جز احزاب سیاسی و اختلافات گسترده آن‌ها وجود دارند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران تاکید کرد: این اختلافات و درگیری‌های داخلی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی ممکن است پیامد‌های خود را به صورت آشکار نشان ندهد، اما در سایه ضعف حاکمیت مرکزی و افزایش درگیری‌های سیاسی به صورت آشکار نمود پیدا می‌کند و آینده خطرناکی برای رژیم صهیونیستی رقم می‌زند به ویژه آنکه شاهد شکاف گسترده میان احزاب مطرح سیاسی و نبود رهبری تاریخی در این رژیم هستیم که این مسئله باعث به وجود آمدن پیامد‌های فاجعه بار برای اسرائیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی با وجود تمام حمایت‌های صورت گرفته از این رژیم از سوی کشور‌های بزرگ و ابرقدرت‌ها شاهد کاهش سرعت حرکت به سمت راست گرایی و تندروی و نفرت پراکنی علیه دیگران و عدم آمادگی برای ایجاد یک چهارچوب همزیستی داخلی و همزیستی با فلسطینی‌ها است؛ بنابراین با یک بن بست بزرگ در آینده روبرو خواهد شد. علاوه بر آن به دلیل درگیری‌های سیاسی گسترده که باعث برگزاری ۳ انتخابات بدون تشکیل کابینه درسایه بحران کرونا شده می‌بینیم که صهیونیست‌ها مجبور به اتخاذ تصمیم در خصوص تشکیل کابینه یکپارچه بدون هرگونه انسجام و به ریاست فردی که پرونده‌های فساد گسترده‌ای دارد شده‌اند.

ابوشریف با اشاره به گذشت ۷۲ سال از تشکیل رژیم صهیونیستی عنوان داشت: صهیونیست‌ها هنوز نتوانسته‌اند یک دولت یهودی دینی ایجاد کنند بلکه یک دولت بر اساس نژاد، به وجود آمده که یهودیان غربی آن را اداره می‌کند و هنوز به یهودیان شرقی به چشم وسیله‌ای برای اجرای پروژه استعماری خود نگاه می‌کنند. با وجود گذشت تمام این سال‌ها و حمایت‌های بی دریغ از سوی کشور‌های استعمارگر همچنین اعمال فشار بر دولت‌های جهان برای تعامل با این رژیم و پذیرش آن و برقراری روابط با تل آویو و به ویژه از سوی کشور‌های عربی طی سال‌های اخیر، رژیم صهیونیستی هنوز از سوی ملت‌ها به صورت واقعی به رسمیت شناخته نشده است و اسرائیل همچنان به مثابه یک خانه سرهم بندی شده به شمار می‌رود که ممکن است در هر لحظه متلاشی شود.

وی در خصوص فساد میان رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: شاهد آن هستیم که طی سالیان گذشته پرونده‌های فساد، همواره با شخصیت‌های برجسته سیاسی در سطح وزرا و نخست وزیران بوده است و این مسئله باعث شده تا آن‌ها جایگاه خود را از دست دهند، اما اکثر آن‌ها همچنان شعار‌های نژادپرستانه یهودی و صهیونیستی سر می‌دهند و هنوز ترس از زندگی در محیط غیر امن، آن‌ها را به یک نقطه مشترک می‌رساند.

ابوشریف در خصوص بی توجهی کشور‌های عربی به مسئله فلسطین گفت: نظام‌هایی که در حال حاضر امت را حاکمیت می‌کنند معتقد هستند که بدون حمایت سیاسی و مالی غرب نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند بنابراین در برابر دیکته‌های آن‌ها و درخواست‌های آشکار آمریکا تسلیم شده و معتقدند توقف دشمنی با رژیم صهیونیستی و برقراری روابط با آن تنها راه برای کسب رضایت آمریکا است؛ بنابراین آمریکا بر تمام جنایات این نظام‌ها علیه شهروندان خود سرپوش می‌گذارد. این نظام‌ها چیزی بیشتر از ابزار‌هایی که در دست صهیونیست‌ها نیستند به شمار نمی‌روند و در حال حاضر با استفاده از امکانات و اموال خود و بازو‌های رسانه‌ای از جمله شبکه ام بی سی و دیگر شبکه‌ها به دنبال آن هستند که اعراب و مسلمین و ساکنان کشور‌های منطقه را به فساد و دوری از مسائل مهم امت اسلامی بکشانند، اما امت اسلامی کاملاً هوشیار است. ممکن است این اقدامات بر افراد ساده تاثیر بگذارد، اما نمی‌تواند خط مشی کلی امّت را تغییر بدهد. متاسفانه حاکمان این کشور‌های عربی معتقدند این تنها راه برای محافظت از جایگاه و موقعیت خود به شمار می‌رود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار