آیت‌الله علم‌الهدی:

همه دشمنی‌ها با حضرت علی (ع) برای حذف الگوی رهبری و امامت از جلوی چشم مردم بود

امام جمعه مشهد مقدس گفت: منشأ همه دشمنی‌ها با حضرت علی (ع) حذف الگوی رهبری و امامت ایشان برای اداره جامعه از جلوی چشم مردم بوده است.
کد خبر: ۳۹۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 13May 2020

همه دشمنی‌ها با حضرت علی (ع) برای حذف الگوی رهبری و امامت از جلوی چشم مردم بودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، همزمان با شب ۱۹ ماه رمضان که مصادف با اولین شب از شب‌های قدر و سالگرد ضربت خوردن امیر مؤمنان حضرت علی (علیه‌السلام) بود شب گذشته در حرم مطهر رضوی بدون حضور زائران همراه با پخش زنده از رسانه ملی برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن کریم توسط «حمید رضا احمدی وفا» قاری و مؤذن حرم مطهر رضوی و قاری بین المللی قرآن کریم آغاز شد و در ادامه «محمدرضا غلامرضا‌زاده» مداح و ذاکر اهل بیت (علیهم‌السلام)، به مرثیه‌سرایی و قرائت دعای جوشن کبیر پرداخت. آئین احیا و قرآن بر سر گذاشتن نیز با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار و به طور مستقیم از رسانه ملی پخش شد.

امام علی (ع) در برابر فرصت طلب‌ها سیاسی ایستادگی کرد

آیت‌الله «سید احمد علم الهدی» در این مراسم با تأکید براینکه ظلم و جنایت با ورود افراد فرصت طلب به جریان‌های سیاسی اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: امیرالمؤمنین علی (ع) در برابر فرصت طلب‌ها و قدرت طلب‌های سیاسی ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه ارزشمندترین ایام سال مصادف با شهادت امیرالمومنین علی (ع) است، عنوان کرد: ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) در حقیقت یک سرمایه عظیم برای شیعیان و ارادتمندان حضرت در ساحت مقدس خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: شب‌های قدر بناست قلم عفو بر گناهان بندگان کشیده شود و سرنوشت و مقدرات بندگان در درگاه الهی به امضاء خداوند برسد و باید دست به دامان امیرالمومنین علی (ع) بشویم تا به آبروی این امام همام شفاعت ایشان شامل حالمان بشود.

وی با بیان اینکه ارزشمندترین شب‌های سال شب‌های قدر متعلق به ساحت ولایت‌مدار علی (ع) است، اظهار کرد: این موضوع سرمایه آبرومندی برای شیعیان است، شب قدر مقدرات ما با ذات مقدس حق قطعی می‌شود و یک قلم قرمز بر معاصی ما کشیده می‌شود، در این شب دستمان بر دامن علی (ع) است.

شب نوزدهم رمضان، شب توجه دل‌ها به مظلومیت حضرت علی (ع)

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را شب توجه دل‌ها به مظلومیت حضرت علی (ع) بیان کرد و گفت: امشب بیشتر دل‌ها متوجه مظلومیت حضرت علی (ع) است بدین ترتیب شناخت ابعاد وجودی حضرت علی (ع) بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه این شناخت، عواطف و دل‌های ما را به واسطه وجود حضرت علی (ع) به خداوند وصل می‌کند و شئون اجتماعی زندگی‌مان را در آینده در مسیر صحیح قرار می‌دهد.

امام جمعه مشهد مقدس دلیل مظلومیت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و بغض و کینه‌های دشمنان نسبت به این امام همام را، ایستادگی آن حضرت در برابر افراد فرصت طلب، قدرت طلب و خودخواه در عرصه‌های مختلف بیان کرد و افزود: امیر المؤمنین علی (ع) یک مانع بزرگ بر سر راه فرصت‌طلب‌ها و قدرت‌طلب‌های سیاسی بودند، اما با شهادت حضرت علی (ع) مظلومیت ایشان پایان نیافت.

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این سوال که چرا مظلومیت حضرت علی (ع) بعد از شهادت ایشان همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: دلیل دشمنی‌ها با حضرت علی (ع) بعد از شهادت ایشان آن است که الگویی همچون حضرت علی (ع) برای اداره جامعه در برابر چشم‌های مردم نباشد تا با خیالی آسوده به دنبال جنایات و ظلم‌ها خود باشند، بنابراین منشأ همه دشمنی‌ها با حضرت علی (ع) حذف الگوی رهبری و امامت ایشان برای اداره جامعه از جلوی چشم مردم بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها