شهیدی که هیچ وقت مسجد را ترک نکرد

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «قدرت الله نوری» آمده است: هیچ وقت مسجد را ترک نکرد و هر وقت در روستا حضور داشت، نماز جمعه را فراموش نمی‌کرد.
کد خبر: ۳۹۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ - 13May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «قدرت الله نوری» در چهارم تیر سال 1338 در روستای کمری از توابع شهرستان ازنا چشم به جهان گشود.

هفت بهار را که در فضای روستا پشت سر نهاد، در دبستان ثبت نام کرد و مشغول تحصیل شد. دوره ابتدایی را پشت سر گذاشت و وارد دوره راهنمایی شد. پس از سپری کردن این دوره، ترک تحصیل کرد و برای کمک به درآمد خانواده مشغول به کار شد.

وی 18 سال پس از تولدش به خدمت سربازی احضار شد. مدت دو سال خدمت سربازی‌اش را در شهرستان‌های مشهد، تهران و اصفهان گذراند و موفق به اخذ کارت پایان خدمت شد. پس از به پایان رساندن خدمت سربازی، مدت دو سال را در کنار پدر به کار کشاورزی مشغول و بعد از آن به تهران رفت و در یک کارگاه یخچال سازی مشغول به کار شد.

هیچ وقت مسجد را ترک نکرد و هر وقت در روستا حضور داشت، نماز جمعه را فراموش نمی‌کرد. به شهر ازنا می رفت و در نماز جمعه شرکت می‌کرد. می‌گفت: پدر از مردم کمک های نقدی و غیرنقدی رو بگیر تا به جبهه بفرستم. من هم از مردم روستا کمک ها را جمع می کردم و به او و همرزمانش در سپاه می‌دادم تا به مناطق جنگی ارسال کنند.

قدرت‌الله پس از حمله عراق به ایران، برای دفاع از دستاوردهای انقلاب و مرزها لباس سبز پاسداری پوشید و راهی مناطق عملیاتی شد تا اینکه در سوم خرداد 1361 در عملیات بیت المقدس، در منطقه عملیاتی خونین شهر براثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت نامه شهید

پدر جان امیدوارم که همیشه خوب و خوش باشید. اگر من شهید شدم، ناراحتی نشوید.

خدمت مادر عزیزم سلام عرض می‌کنم. اگر از من ناراحت هستید، حق دارید چون من زمانی که به جبهه آمدم، از شما اجازه نگرفتم. می‌دانستم؛ شما از آمدنم جلوگیری می‌کنید.

خوش به سعادت پدر و مادری که فرزند خود را در راه خدا، و برای حفاظت از دستورات قرآن و رهبر کبیر به جبهه می فرستند و شهید می شوند.

همسرم نتوانستم از شما خداحافظی کنم، امیدوارم من را ببخشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار