هشدار امان به رژیم صهیونیستی درباره الحاق دره اردن به سرزمین های اشغالی

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز چهارشنبه بار دیگر درباره الحاق کرانه باختری و دره اردن به فلسطین اشغالی هشدار داد و آن را اقدامی فاجعه‌آمیز عنوان کرد.
کد خبر: ۳۹۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ - 13May 2020

هشدار امان به رژیم صهیونیستی درباره الحاق دره اردن به سرزمین های اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس،‌ الصفدی در تماس تلفنی با «آرانکا گزنزالس» همتای اسپانیایی خود درباره همکاری برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن و تحولات مرتبط با مساله فلسطین گفت‌وگو کردند.

الصفدی همچنین بر ادامه اتخاد اقدام های لازم برای افزایش همکاری‌های دوجانبه و تعمیق شراکت اردن با کشورهای اروپایی تاکید کرد.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی، مخالفت صریح را با هرگونه اقدام رژیم اسرائیل در خصوص الحاق اراضی فلسطینی به خاک این رژیم اعلام کردند و آن را نقض قوانین بین‌المللی و نابودکننده پایه‌های صلح میان دو طرف دانستند.

الصفدی و همتای اسپانیایی‌اش در باره اینکه چه اقداماتی در سطح بین‌المللی می‌تواند مانع اجرایی شدن این تصمیم رژیم اسرائیل شود،‌ گفت‌وگو کردند.

وی از موضع‌گیری اسپانیا و اتحادیه اروپا در خصوص حمایت از اصل تشکیل دو کشور و آغاز گفت‌وگوهای مستقیم برای دست‌یابی به راه‌حل میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها قدرانی کرد.

وزیر خارجه اردن گفت: هرگونه تصمیم تل آویو برای الحاق شهرک‌ها در کرانه باختری و دره اردن به خاک خود اقدامی فاجعه‌بار خواهد بود که همه فرصت‌های تحقق صلح را نابود می کند. همچنین منطقه را به درگیری بیشتر سوق خواهد داد.

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین های اشغالی الحاق کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورده به قلمروه خاکی خود ضمیمه کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار