نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبیین سیره شهدا

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبیین راه و سیره شهدا تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ - 13May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست کمیته «روحانیت و دفاع مقدس» استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از پیروزی با مشکلات زیادی از جمله جنگ تحمیلی روبرو شد اما ایثار انسان‌های بزرگ و متدین به کمک انقلاب آمد و انقلاب را از این گردنه‌ سخت عبور داد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: روحانیت همواره در همه عرصه‌ها در خط مقدم مبارزه بود و راز و رمز پیروزی انقلاب اسلامی هم این بود که به رهبری روحانیت شکل گرفت و امروز با عظمت و قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه اگر روحانیت و مراجع تقلید در راس نبودند نظام جمهوری اسلامی ایران هویت کنونی و این ماهیت و آرمان‌های بلند را نداشت، عنوان کرد: حضور روحانیت سبب شد مردم به این نظام و انقلاب اعتماد ویژه‌ای داشته باشند امروز هم همینطور است و به همین جهت است که مردم با جان و دل حمایت، مقاومت و مبارزه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند که نقش روحانیت را در ابعاد مختلف کمرنگ کنند اما نتوانسته‌اند این شجره الهی را زمین بزنند و بخشکانند، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس روحانیت ایثارگر و مبارز به میدان آمدند و قشر روحانی به تناسب جمعیت بیشترین تعداد شهدا را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز باید نقش روحانیت تبیین شود، خواهان تجلیل از روحانیون ایثارگر و چاپ خاطرات روحانیون ایثارگر و شهدای روحانی در قالب کتاب شد.

حسینی به اهمیت تأثیرگذاری یادواره‌های شهدا اشاره داشت و تاکید کرد: یادواره‌های شهدا باید با محوریت نسل جوان دانشگاهی و دانش‌آموزان برگزار شود تا سبک زندگی، ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا به نسلی که گذشته را ندیدند منتقل شود.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در برهه کنونی، عنوان کرد: اینطور به نظر می‌رسد که کارهای انجام شده در رابطه با شهدا، در فضای مجازی کمی کمرنگ بوده که لازم است در این زمینه بیشتر کار شود.

امام جمعه یاسوج تولید فیلم‌های کوتاه و مستند در رابطه با نقش شهدا و ایثارگران روحانی و انتشار این فیلم‌ها از شبکه استانی را اثرگذار دانست و بیان کرد: لازم است تاریخ روحانیت قبل و بعد از انقلاب اسلامی در مسائل اجتماعی و سیاسی در قالب یک درس گنجانده شده و در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به آن توجه شود.

حسینی خواهان تهیه گزارشی از وضعیت زندگی خانواده‌های شهدای روحانی و خانواده‌های سایر شهدای والامقام شد و تاکید کرد: وضعیت زندگی خانواده‌های شهدا بررسی و حل مشکلات‌شان پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها