مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

یادواره شهدای گیلانی سوم خرداد در فضای مجازی برگزار می‌شود

«عباس بایرامی» از برگزاری یادواره شهدای گیلانی سوم خرداد و محفل خاطره‌گویی با حضور ۱۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت مجازی خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ - 14May 2020

یادواره شهدای گیلانی سوم خرداد در فضای مجازی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «عباس بایرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در نشست کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن شب های قدر، اظهار داشت: شب‌های قدر، شب‌های اوج بندگی و مناجات است.

وی دفاع مقدس را متعلق به همه ملت ایران دانست و تصریح کرد: در جنگ هشت ساله تمام قدرت‌های جهانی در یک اردوگاه بودند و ملت ایران در برابر همه آنها دفاع کرد و اگر کمک‌های مردمی و حضور داوطلبانه اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس نبود ما شاهد این همه موفقیت در آن برهه حساس نبودیم.

بایرامی با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، تاکید کرد: «ما قوی هستیم» شعار گرامیداشت سوم خرداد امسال است. سوم خرداد نقطه عطفی در مسائل دفاعی و دوران هشت سال دفاع مقدس کشور است و از این روز به عنوان نماد مقاومت ملت ایران یاد می شود.

وی با بیان اینکه ۳۴ روز مدافعان خرمشهر تحت محاصره دشمن بودند، افزود: تحلیل و بررسی زوایای مختلف فتح خرمشهر از ضرورت های جامعه امروز است.

این مسئول به نقش و حضور ویژه رزمندگان گیلانی در عملیات «الی بیت القدس» اشاره کرد و ادامه داد: گیلانیان از ابتدای عملیات آزادسازی خرمشهر در این شهر حضور داشتند و ۲۶۰ شهید گیلانی تقدیم انقلاب اسلامی شد. علیرضا ناصحی یکی از شهدای شاخص گیلانی در عملیات الی بیت المقدس است که هم اکنون مردم خرمشهر از او به نیکی یاد می کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، رزمندگان گیلانی حاضر در عملیات الی بیت المقدس را بیش از دو هزار نفر عنوان کرد و افزود: گیلان در این عملیات ۷۰ جانباز دارد و کم سن ترین شهید گیلانی در این عملیات سید احمد سادات کیایی با ۱۳ سال سن است.

وی با بیان اینکه عملیات الی بیت المقدس از ۱۰ فروردین آغاز شد و تا سوم خرداد به طول انجامید، یادآور شد: در این عملیات بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک کشور آزادسازی شد.

بایرامی از برگزاری محفل خاطره‌گویی با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور ۱۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس بدون مدعو خبر داد و اضافه کرد: یادواره مجازی شهدای گیلانی سوم خرداد نیز مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان همچنین به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد که دوشا دوش مردان برای دفاع از کشور حضور داشتند و افزود: گیلان دو رزمنده زن در عملیات الی بیت المقدس دارد.

وی از ارائه ویژه برنامه‌های حماسه سوم خرداد به صورت مجازی و با حضور رزمندگان هشت سال دفاع خبر داد و گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در صورت اعلام عدم امکان برگزاری تجمعات مقدمات لازم برای برگزاری برنامه‌های سوم خرداد را در فضای مجازی فراهم کرده است.

بایرامی با اشاره به اینکه امسال در آستانه چهل سالگی دوران دفاع مقدس قرار داریم، ابراز داشت: دشمن برای چهل سالگی انقلاب اسلامی برنامه های گسترده ای پیش بینی کرده بود تا به خیال خام خود مانع جشن چهل سالگی انقلاب شود، اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری مردم جشن چهل سالگی به زیباترین شکل برگزار شد و بازتاب جهانی پیدا کرد.

این مسئول متذکر شد: پاسداشت چهل سالگی دفاع مقدس به معنای آن است که ملت ایران در برابر یک هجوم بین‌المللی مقاومت کرد و این مقاومت هم اکنون به الگوی بسیاری از ملت های دنیا تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان دفاع مقدس را یکی از مشعشع ترین دوران انقلاب اسلامی و الگوی بسیاری از امورات دانست و گفت: ملت هایی موفق هستند که از تاریخ عبرت بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار