مدیر مهندسی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی به بهره‌برداری خواهد رسید

علی داوری از بهره‌برداری ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در خرداد جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۱ - 14May 2020

«علی داوری» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد در خصوص پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس این استان اظهار داشت: این مرکز به صورت فاز به فاز آغاز به کار خواهد کرد، که کتابخانه و مرکز اسناد به عنوان فاز نخست این مرکز با زیر بنای 3 هزار متر مربع در خرداد جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول درخصوص اعتبار تخصیص داده شده جهت احداث فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: احیای ساختمان مرکز اسناد در دو مرحله بود؛ مرحله اول، احیای اسکلت ساختمان که با همکاری پیمانکار انجام شد. مرحله دوم که سفت‌کاری و نازک‌کاری را شامل می‌شد و به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی به مدت شش ماه عملیات اجرایی متوقف شده بود، که با تأمین و واگذاری بودجه از سوی شهرداری مشهد به اتمام رسید.

مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه افزود: مرکز اسناد در طبقه منهای یک این مجموعه قرار دارد و به لحاظ طراحی و کاربری، براساس استانداردهای روز تجهیز شده است.

وی درباره جامعه هدف کتابخانه و مرکز اسناد مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: این مرکز برای دسترسی اقشار خاص، از جمله پیشکسوتان دفاع مقدس و محققین درنظر گرفته شده است. اسناد و مستندات؛ از جمله عکس، فیلم، کتابها، جزوات و کالک‌های دفاع مقدس، نوارها و کاست‌های آن دوران و همچنین سایر اسنادی که در قالب سی‌دی ذخیره شده و در این مرکز نگهداری می‌شود در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

داوری همچنین درباره زمان بهره‌برداری مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این مراسم در هفت استان کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت ویدیوکنفرانس انجام خواهد شد؛ بر همین اساس آیین بهره‌برداری از فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی نیز با حضور مسئولین لشکری و کشوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در مورد جامعه هدف فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان بیان داشت: با توجه به اینکه در طول سال نزدیک به سه هزار زائر بین‌المللی به مشهد سفر می‌کنند، موزه مقاومت اسلامی می‌تواند برای این زائرین جذاب باشد. این موزه با دستور سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فقط در استان خراسان رضوی احداث شده است.

داروی همچنین در مورد فاز دوم مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: فاز دوم این مرکز، ساختمان مقاومت اسلامی است که روبروی کتابخانه و مرکز اسناد قرار دارد و سطح زیربنای آن 3 هزار متر مربع و در دو طبقه طراحی شده که اسکلت آن، توسط پیمانکار قبلی اجرا شده است.

داوری در پایان از همکاری و مساعدت مدیران و دست‌اندرکاران اجرایی پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها