معرفی کتاب؛

«سلول‎های انفرادی»

کتاب «سلول‌های انفرادی» گزیده خاطرات آزادگان لرستانی است که به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان چاپ و منتشر شد.
کد خبر: ۳۹۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ - 14May 2020

«سلول‎های انفرادی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، کتاب «سلول‌های انفرادی» گزیده‌هایی از خاطرات آزادگان لرستانی، از نحوه اسیر شدن و سال‌ها اسارت‌شان در اردوگاه‌ها و سلول‌های انفرادی رژیم بعثی عراق است که در مصاحبه با آزادگان سرافراز توسط  «اقدس مهران‌پور»، «محمد تقی عزیزیان» به  رشته تحریر در آمده است.

این کتاب در دو جلد تالیف شده که جلد اول آن 70 صفحه و جلد دوم آن 72 صفحه است. هر دو جلد کتاب را انتشارات «پراکنده» در سال 1396 به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان چاپ و منتشر کرده است.

برشی از متن کتاب (جلد اول):

راوی: محمد قاسم کشفی

دست و پایم را بستند. چشم بند کشیدند روی هر دو چشمم. سه نفری به جانم افتادند. زیر شکنجه دنده‌های سمت راستم شکسته شد. یکی از مهره‌های کمرم آسیب دید. دماغم خونریزی کرد. به حدی که منجر شد به بیهوشی‌ام. وقتی به هوش آمدم افتاده بودم در کف سلول، احساس می‌کردم در حالت خواب و بیداری هستم. سرم درد می‌کرد. سر گیجه داشتم و بدنم کوفته بود. به هر دری می‌زدم که تکان بخورم نمی‌شد. درد تیر می‌کشید تا مغز استخوانم. کمرم انگار خشک شده بود. نمی‌شد به هیچ طرفی بچرخم. گردنم به شدت درد می‌کرد. بعد از چند دقیقه تحمل درد احساس خواب شدیدی پیدا کردم و باز هم به کما رفتم وقتی چشمانم را باز کردم خودم را در اتاقی دیدم که شش تخت داشت برای اولین بار با منافقی رو برو شدم به اسم «امید» که تحصیلاتش را در آمریکا گذرانده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار