امام جمعه گناوه:

حضرت علی (ع) الگویی برای همه انسان‌ها است

حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» گفت: همه بزرگان دینی و علمی جهان از دوست و دشمن به برتری شخصیت امام علی (ع) اعتراف کرده‌اند و همه فضیلت‌ها به ایشان منتهی می‌شود و آن حضرت الگویی برای همه انسان‌ها است.
کد خبر: ۳۹۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ - 15May 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه با تسلیت ایام شهادت و سوگواری حضرت امیرالمومنین علی (ع) اظهار داشت: لیالی قدر فرصتی مغتنم برای خودسازی است و باید تلاش کنیم حداکثر استفاده را از فیوضات این لیالی و ایام ماه مبارک رمضان ببریم.

وی با بیان برخی از فضائل حضرت علی (ع) و تاکید بر شناخت هر چه بیشتر آن حضرت گفت: سخن گفتن پیرامون مولای متقیان، حضرت علی (ع) و بیان فضائل و کرامات آن حضرت بسیار سخت و دشوار است و نمی‌توان به طور کامل حق مطلب را پیرامون این شخصیت والا و ولی دین ادا کرد؛ هر یک از شیعیان و پیروان آن حضرت به اندازه درک خود باید نسبت به امام خود معرفت پیدا کنند.

وی تصریح کرد: فقط خدا و پیامبر خدا (ص) مقام و منزلت واقعی امام علی (ع) را می‌شناسند و به آن واقف هستند.

این مقام مسئول با اشاره به سخنانی از بزرگان دینی و علمی جهان پیرامون شخصیت والا و بی نظیر و مقام و منزلت امام اول شیعیان، حضرت علی (ع) ادامه داد: همه بزرگان دینی و علمی جهان از دوست و دشمن به برتری شخصیت ایشان اعتراف کرده‌اند و همه فضیلت‌ها به ایشان منتهی می‌شود و آن حضرت الگویی برای همه انسان‌ها است.

حسینی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) فرمود: «اگر دریاها مرکب شود و درختان قلم و انسان‌ها نویسنده و جن‌ها حسابگر شوند قادر به شمارش فضائل علی بن ابی طالب نخواهند بود.»

وی با تاکید بر پیروی از سیره آن حضرت و ائمه معصومین (ع) گفت: شیعه واقعی کسی است که از امام علی (ع) مشایعت و پیروی کند لذا همه باید بکوشیم تا با تاسی از این شخصیت والا و بی نظیر، از شیعیان واقعی آن حضرت باشیم و سیره و روش آن حضرت را در زندگی خود پیاده کنیم.

امام جمعه گناوه گفت: امروز هم مردم ما با تاسی از زندگی و سیره امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت (ع) در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا به یاری همنوعان خود شتافته‌اند که این حس نوع دوستی برگرفته و به پیروی از سیره امامان و اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار