الصادقون از طرح آمریکا در هدف قرار دادن رهبران مقاومت پرده برداشت

«عدنان فیحان»، رئیس فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق از تهدیدها و طرح آمریکا برای هدف قرار دادن «قیس الخزعلی» و سایر چهره های سیاسی و رهبران الحشد الشعبی پرده برداشت.
کد خبر: ۳۹۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ - 15May 2020

الصادقون از طرح آمریکا در هدف قرار دادن رهبران مقاومت پرده برداشتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فیحان امروز (جمعه) فاش کرد که آمریکایی ها همچنان برای هدف قرار دادن الخزعلی، دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»، رهبران الحشد الشعبی و شخصیت های سیاسی عراق تلاش می کنند.

به گزارش المعلومه وی در مصاحبه تلویزیونی گفت که اطلاعاتی وجود دارد که برنامه های آمریکا را در این باره تایید می کند.

رئیس فراکسیون پارلمانی الصادقون با تأکید بر اینکه شیخ خزعلی زندگی عادی خود را می گذارند، افزود: دبیرکل عصائب اهل الحق در عراق و به طور خاص در استان نجف حضور دارد.

دولت تروریست آمریکا وجود گروه های مقاومت در عراق را مانع اصلی نقشه ها و نیات توسعه طلبانه و اشغالگری خود در این کشور می داند.

مقام های کاخ سفید در ادامه سیاست های تروریستی خود در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه و عراق بارها رهبران گروه های مقاومت را تهدید به ترور کرده اند.

در یکی از اقدام های مداخله جویانه و تروریستی آمریکا، وزارت امور خارجه این کشور، ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ۹۹) اعلام کرد، برای دریافت اطلاعات در مورد «فعالیت‌ها و عوامل مرتبط» با «محمد الکوثرانی» پاداش مالی تا سقف ۱۰ میلیون دلار تعیین کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده که محمد الکوثرانی یکی از مقام‌ های ارشد حزب الله لبنان است و «بخشی از مسئولیت‌ هماهنگی سیاسی گروه‌های شبه نظامی شیعه (مقاومت اسلامی عراق) را به عهده دارد، مسئولیتی که قبلا به عهده (سپهبد سردار شهید) قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه بود.»

آمریکا سال ۲۰۱۳ (یکسال پیش از ظهور گروه تروریستی داعش) نام محمد الکوثرانی را در لیست سیاه و تحریمی خود قرار داده بود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورد که «محمد الکوثرانی عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان است و در راستای پیشبرد منافع این گروه در عراق از جمله آموزش، تامین مالی و حمایت‌های لجستیک از گروه‌های شبه نظامی شیعه (مقاومت اسلامی عراق) فعالیت می‌کند.»

دولت تروریست آمریکا در جنایتی آشکار با نقض حاکمیت عراق بامداد جمعه ۱۳ دی‌ ۱۳۹۸ سپهبد سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را در حمله هوایی در فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار