معرفی کتاب؛

«آوای رود»

کتاب «آوای رود» با موضوع «بررسی مضامین ادبیات پایداری در اشعار عباس باقری» از جمله کتاب‌هایی است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۹۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ - 15May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «آوای رود» با موضوع «بررسی مضامین ادبیات پایداری در اشعار عباس باقری» در سال 1395 با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسید.

این کتاب به قلم «سید علی‌نقی کرامت» در 158 صفحه و در شمارگان 1100 جلد توسط نشر مارون چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

در مورد ادبیات پایداری می‌توان گفت که ادبیاتی است در خدمت توده‌ی مردم و در خدمت تعهد. ادبیات پایداری از درون مردم شکل می‌گیرد، برای مردم می‌سراید و مسائل مردم را بیان می‌کند. بدیهی است این نوع ادبیات تفننی نیست و وظیفه و رسالت خود را به خوبی می‌شناسد. در شعر پایداری، شاعر از خود سخن نمی‌گوید و برای آرزوهای خویش سخن‌سرایی نمی‌کند، بلکه حرف و گفتارش؛ بیان خشم و توفانی‌ست که از میان مردم برخاسته و از درد و رنج‌شان سخن می‌گوید. شعر پایداری برخاسته از دلاوری‌های مردم است به همین دلیل حرفی نو برای گفتن دارد. هدف ادبیات و شعر پایداری، ابلاغ ارزش‌های والای انسانی است و مفاهیمی همچون مبارزه با ظلم‌ستیزی، مقابله در برابر استبداد، اعتراض، تعهد و مضامینی از این قبیل را در درون خود دارد.

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:

ادبیات مقاومت، هنر متعهد و ملتزم است که از طرف پیش‌آهنگ‌های فکری جامعه در برابر آنچه حیات معنوی و مادی آنها را تهدید می‌کند به وجود می‌آید. ادبیات پایداری، تراژدی تقویت روحیه‌ی ملی و آوای مقاومی است که فریاد می‌کشد: «مقاومت، هنوز در کالبد هنر جاویدان است»...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها