گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با نخست‌وزیر جدید عراق

نخست‌وزیر جدید عراق در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه، او را رسماً دعوت کرد که به عراق سفر کند.
کد خبر: ۳۹۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶ - 15May 2020

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با نخست‌وزیر جدید عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، انتخاب وی برای سمت جدید را تبریک و تهنیت گفت.

وب‌سایت خبری بغداد الیوم جمعه‌شب به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی کاظمی نوشت که اردوغان طی این تماس تلفنی بر آمادگی کشورش برای حمایت سیاسی، امنیت و اقتصادی از عراق ابراز تمایل کرده است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفته است که تمایل دارد در کوتاه زمان به بغداد سفر کرده تا راه‌های تقویت روابط دوجانبه در چارچوب تفاهم‌نامه‌های دوجانبه و احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور را از نزدیک بررسی کنند.

بنا بر بیانیه دفتر کاظمی، او طی این گفت‌وگو اظهار داشته است که عراق به دنبال ایجاد روابط شراکتی قوی با ترکیه است. نخست‌وزیر عراق همچنین موضوع حقآبه‌ عراق از دجله، روان تر شدن حرکت تجاری بین دو کشور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه در عراق را با اردوغان بررسی کرده است.

مصطفی کاظمی، رئیس سابق استخبارات عراق (اطلاعات) هجدهم اردیبهشت از پارلمان عراق رأی اعتماد گرفت و موفق به تشکیل دولت شد. او گفته برقراری روابط با کشورهای همسایه بر اساس احترام متقابل و مقابله با هرگونه تعرض به خاک این کشورها را اولویت سیاست خارجی خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار