پورمختار:

اروپایی‌ها بصورت دیپلماتیک درصدد ناکارآمد کردن اینستکس هستند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد اروپایی‌ها با عدم افزایش سطح مناسبات تجاری نشان داده‌اند به صورت دیپلماتیک درصدد ناکارآمد کردن اینستکس هستند.
کد خبر: ۳۹۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ - 16May 2020

اروپایی‌ها بصورت دیپلماتیک درصدد ناکارآمد کردن اینستکس هستندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدعلی پورمختار در گفت‌وگویی در خصوص کندی فعالیت اروپایی‌ها در سازوکار مالی اینستکس برای افزایش سطح مناسبات تجاری و بازرگانی با ایران، اظهار داشت: رفتار اروپایی‌ها در برجام طی چند وقت گذشته به شدت فریبکارانه بوده و به نوعی بیانگر دنباله روی از کاخ سفید است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: البته اروپایی ها برای اینکه افکار عمومی دنیا را فریب دهند، کانال مالی مستقل اینستکس را راه اندازی کردند تا به دنیا اعلام کنند مستقل از سوئیفت عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: در واقع اروپایی ها با طولانی کردن استفاده از اینستکس و عدم افزایش سطح مناسبات تجاری نشان داده اند به صورت دیپلماتیک درصدد ناکارآمد کردن سازوکار مالی یاد شده هستند.

این مقام مسوول تصریح کرد: می توان دریافت که طبق سخنان رهبر انقلاب، اروپایی ها نیز قابل اعتماد نیستند از این رو نباید به گشایش هایی از سوی اینستکس دل بست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد افزایش سطح مناسبات تجاری و مالی با کشورهای آسیایی و آفریقایی که بازارهای اقتصادی خوبی برای کالاهای ایرانی مسحوب می شوند، می تواند راهگشای رفع تحریم ها باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها