عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

انسجام و وحدت سران کشورهای اسلامی لازمه عقب‌نشینی آمریکا و رژیم صهیونیستی است

امیر خجسته گفت: آمریکا در تلاش است تا مالکیت اسرائیل بر اراضی کرانه باختری به رسمیت شناخته شود؛ لذا انسجام و وحدت سران کشورهای اسلامی لازم است تا آمریکا و رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کنند.
کد خبر: ۳۹۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ - 16May 2020

انسجام و همراهی سران کشورهای اسلامی لازمه عقب‌نشینی آمریکا و رژیم صهیونیستی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به اعلام آمادگی آمریکا برای به رسمیت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بیش از ۳۰ درصد کرانه باختری، اظهار داشت: آمریکا مزدور اسرائیل است و به اعتبار نقشه و برنامه از قبل تهیه شده به دنبال اجرای آنها است. در حقیقت بزرگان یهود آمریکا را مدیریت می‌کنند تا به واسطه آنها بتوانند به سرزمین فلسطین تجاوزکنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این شرایط سران کشورهای عربی ساکت نشستند و این خیانت بزرگی به مردم فلسطین است. از این رو ضروری است که سران کشورهای اسلامی تمام قد مقابل زیاده خواهی صهیونیست ها مانند جمهوری اسلامی و سوریه بایستند.در این صورت آمریکا و اسرائیل عقب نشینی می کنند.

این مقام مسوول افزود: این در حالی است که چندی پیش رئیس جمهور آمریکا صحبت از طرح حل مناقشات میان رژیم صهیونیستی و فلسطین موسوم به معامله قرن می‌کرد  و با وجود موافقت رژیم غاصب صیهیونیستی، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین این طرح را کاملاً رد کرد. تغییر موضع آمریکا در مقابل فلسطینی‌ها و عدم توجه به قطعنامه‌های تاریخی به ایجاد صلح و برطرف کردن مناقشات کمکی نمی‌کند.

خجسته یادآور شد: سازمان ملل و بیشتر کشور‌های جهان شهرک‌های اسرائیل را غیرقانونی می‌دانند، اما متاسفانه شاهد برخورد قاطع از سوی این نهاد بین المللی با رژیم صهیونیستی نبودیم . اسرائیلی ها سرزمین‌ فلسطینیان را اشغال کرده‌اند حال آنکه بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس دهم گفت: فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. این اتفاق به کمک کشورهای مسلمان و همراهی اعراب تحقق پیدا خواهد کرد بنابراین انسجام و هماهنگی لازم است تا مردم فلسطین به حق خود دست پیدا کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها