صباغیان تاکید کرد؛

مهار روند قدرت‌یابی ایران در منطقه، خواب تعبیر نشده آمریکا

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها با در پیش گرفتن سیاست ایران‌هراسی به دنبال فروش سلاح‌های خود به کشورهای منطقه هستند.
کد خبر: ۳۹۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ - 16May 2020

مهار روند قدرت‌یابی ایران در منطقه، خواب تعبیر نشده آمریکابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدرضا صباغیان بافقی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره تصمیم شرکت بوئینگ در فروش بیش از هزار موشک هوا به زمین و ضدکشتی به عربستان سعودی، اظهار داشت: تجربه سالیان گذشته نشان می دهد که فروش سلاح به کشورها به ویژه کشورهای آسیایی، آفریقایی و همچنین خاورمیانه استراتژی مهمی بوده که از سوی آمریکا دنبال شده است.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا برای اجرای پروژه فروش سلاح اختلاف افکنی بین کشورها و ملت ها است ادامه داد: آمریکایی ها با ایجاد هراس در کشورها و ملت ها نسبت به همسایگان شان تلاش می کنند بیشترین سود را از محل فروش سلاح های خود کسب کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دهم با تاکید بر در پیش گرفتن پروژه ایران هراسی در منطقه خاورمیانه از سوی آمریکایی ها گفت: در این مسیر آمریکایی ها هر نوع پیشرفت علمی و نظامی ایران را به دستاویزی برای تحریک کشورهای منطقه ضد ایران قرار داده اند، به طور مثال آمریکایی ها به دنبال هر پیشرفت موشکی، ماهواره ای و فضایی ایران سعی در متقاعد کردن مقامات کشورهایی مانند عربستان دارند تا ایران را تهدیدی جدی شمرده و برای هرگونه مقابله ای با ایران آمادگی داشته باشند، در پی چنین سیاستی فضا را برای فروش سلاح خود به عربستان فراهم می کنند.

صباغیان با بیان اینکه تجربه تاریخی نشان می دهد ایران به هیچ وجه تهدیدی برای کشورهای منطقه نبوده است ادامه داد: واقعیت این است که ایران می تواند به عنوان سپر دفاعی در مقابل بیگانگان در منطقه عمل کند، با این حال کشورهای استعمارگر در تلاشند تا با هراس افکنی پیشرفت های ایران را به عنوان تهدید برای منطقه معرفی کرده تا منافع خود را تامین کنند.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا هیچ گاه نتوانسته روند قدرت یابی و نقش ایران را در منطقه کمرنگ کند، تصریح کرد: اگرچه مقامات این کشور در کسب پول و درآمد از محل فروش سلاح تا حدودی موفق بودند اما در دستیابی به هدف اصلی خود یعنی مهار ایران و زیر سلطه بردن ایران موفقیتی حاصل نکرده اند.

بنا بر این گزارش، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: شرکت بوئینگ بیش از هزار موشک هوا به زمین و ضدکشتی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به عربستان سعودی خواهد فروخت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار