زاکانی:

مجلس باید هویت انقلابی داشته باشد

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم گفت: با توجه به اقبالی که جمع مستقلین برای حضور در فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی دارند، فراکسیون اکثریت مجلس متشکل از بیش از ۲۴۰ نفر خواهند بود.
کد خبر: ۳۹۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ - 16May 2020

مجلس باید هویت انقلابی داشته باشدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی امروز در نشستی خبری که با موضوع تمهیدات کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی (اکثریت) در آستانه آغاز کار مجلس شورای اسلامی یازدهم برگزار شد، اظهار داشت: امروز وضع کشور در شرایط حساس و خاصی است و نیاز به تغییر و تحول ضروری است.

مجلس یازدهم نقش مهمی برای ایجاد تحول در جامعه دارد

وی افزود: به واسطه فشارهای اقتصادی و ناکارآمدی دولت و مجلس حال عمومی جامعه خوب نیست و مجلس یازدهم نقش مهمی برای ایجاد تحول در جامعه دارد و باید حل مشکلات مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم تصریح کرد: یک رسالت تاریخی برای مجلس یازدهم است و انتخاب نیروهای انقلابی هم پیام ویژه ای دارد تا بتوانند مسئولیت‌های خطیر خود را به خوبی انجام دهند.

زاکانی تاکید کرد: مجلس باید از حواشی پرهیز کند و به اصل موضوعات برسد. این مجلس باید هویت انقلابی و مردمی داشته باشد و به همین دلیل نام فراکسیون اکثریت را فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی گذاشتیم.

باید از همه ظرفیت‌ها جهت حل مشکلات استفاده کنیم

وی بیان کرد: ما باید در مجلس یازدهم از همه ظرفیت‌های برای حل مشکلات استفاده کنیم. احیای مجلس اهمیت زیادی دارد چرا که وضعیت فعلی مجلس خوب نیست.

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم گفت: با توجه به اقبالی که جمع مستقلین برای حضور در فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی دارند، فراکسیون اکثریت مجلس متشکل از بیش از ۲۴۰ نفر خواهند بود.

زاکانی متذکر شد: هفته گذشته اعضای کار گروه‌های تنظیم برنامه مجلس یازدهم، تغییر آئین نامه مجلس و کار گروه اجرایی مشخص شدند و ۱۱ نفر برای کار گروه اجرایی مشخص شدند و بنده به عنوان رئیس، محمد صالح جوکار نایب رئیس و احمد نادری دبیر کار گروه انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: مبنای انتخاب هیئت رئیسه مجلس فراکسیون است و برای ما رسمیت دارد. پنج شنبه این هفته نشستی در صبح و بعد از ظهر داریم و نامزدهای پیشنهادی برای ریاست و نایب رئیسی هم حضور دارند و رویکردها و برنامه‌های خود را بیان می‌کنند. انسجام برای حل مشکلات مردم‌برای ما اصل و حائز اهمیت است.

تبیین اولویت‌های مجلس یازدهم

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم درباره اولویت‌های مجلس یازدهم، گفت: مجلس یازدهم به دنبال آن است که از کاستی‌های مجلس‌های قبلی مبرا باشد. کارگروه برنامه در فراکسیون اکثریت فعال است و اولویت‌های مجلس را ساماندهی می‌کند.

زاکانی ادامه داد: توزیع عادلانه موضوعاتی چون بنزین و یارانه در اولویت ماست و مبارزه با پلشتی‌هایی که مانع توزیع عادلانه ثروت می‌شود نیز در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۸ طرح در سال اول مجلس یازدهم پیگیری می‌شود که بخش عمده آن مباحث اقتصادی و کنترل تورم است، افزود: اساس کار مجلس معطوف به حل مشکلات مردم و تسریع پیشرفت کشور است و فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی نقش مهمی در این زمینه دارد.

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم در این باره گفت: دولت از ریل انقلاب اسلامی به خصوص در مباحث اقتصادی خارج شده است و ما از ابزارهای نظارتی خود برای برگرداندن دولت به وضعیت درست استفاده خواهیم کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه ما باید با قانون گذاری خود «جهش تولید» را محقق کنیم، تصریح کرد: با رونق تولید بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی تصریح کرد: در همه مجالس فراکسیون‌های بخشی و تخصصی متعددی می‌تواند وجود داشته باشد و تشکیل این فراکسیون‌ها، موازی کاری با یکدیگر و مدیریت جزیره‌ای تلقی نمی‌شود. در مقابل فراکسیون‌های سیاسی مجلس را داریم که فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی هم ذیل آن قرار می‌گیرد و تشکیل فراکسیون‌های دیگر هم در کنار این فراکسیون ایرادی ندارد.

منتخب مردم قم در مجلس ادامه داد: افراد شاخصی کاندیدای ریاست مجلس هستند که در روز پنج شنبه هفته جاری در فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی برنامه‌های آنان را استماع می‌کنیم و اگر کسی در فراکسیون رأی نیاورد، در صحن مجلس هم نباید کاندیدا شود.

رئیس مجلس نباید در رأس امور باشد

زاکانی تصریح کرد: در دوره تصدی لاریجانی وی اختیارات زیادی داشت و هیئت رئیسه هم تأثیر زیادی نداشت و کاهش اختیارات رئیس هم در دستور کار ماست اما با وجود این، رئیس مجلس فقط سخنگوی مجلس نیست و باید بتواند آرا و نظرات مختلف درون مجلس را رهبری و مدیریت کند.
وی با بیان اینکه نقش رئیس مجلس در هماهنگی بخش‌های مختلف از جمله کمیسیون‌ها اهمیت زیادی دارد، گفت: رئیس مجلس باید صداقت داشته باشد و نظر نمایندگان را در جلسات گوناگون بیان کند و مجلس باید در رأس امور باشد نه رئیس مجلس.

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم در واکنش به علت تشکیل فراکسیون‌های متعدد پیش از آغاز مجلس یازدهم گفت: هیچ فراکسیون سیاسی دیگری غیر از فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی تا به امروز تشکیل نشده است.

زاکانی ادامه داد: جریان‌های فکری مجلس برای نظام مند کردن اهداف و برنامه‌های خود نیاز به تشکیل فراکسیون دارند و تشکیل این فراکسیون کاملاً روال طبیعی و عادی است و هیجان زدگی نیست.

وی تصریح کرد: شروطی که برای عضویت در فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است به این دلیل است که باید چارچوبی مشخص شود چرا که هنوز اعتبارنامه منتخبان مجلس بررسی نشده است.

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم گفت: البته شورای ائتلاف اعتبار نامه نیروهای انقلاب را پیش از این بررسی کرده است و نیازی به بررسی مجدد اعتبار نامه‌های آنان برای عضویت در فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی نیست.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه ما در اوج اقتدار و در عین حال اوج تهدیدات هستیم و کار مجلس سخت است، گفت: چون می‌خواهد به رأس امور بازگردد و باید تحول را از خودش آغاز کند.

مجلس یازدهم می‌خواهد اقتصاد را نجات دهد

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم می‌خواهد اقتصاد را نجات دهد و کار بزرگی است، تاکید کرد: ما باید اجرای گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهیم و مبارزه با پلشتی‌ها و فساد اهمیت زیادی برای ما دارد. کار ما سخت است اما نشدنی نیست و نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال حل مشکلات مردم هستند.

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم تصریح کرد: برای تشکیل یک مجلس قوی و مقتدر ما نیاز به دقت هستیم و در تلاطم و شرایط احساسی نمی‌توان این کار را انجام داد. ما برای حل مشکلات با آرامش پیش خواهیم رفت چرا که شکاف و تفرقه باعث شکست مجلس می‌شود و عناصر رسانه‌ای هم نباید دنبال مباحث حاشیه‌ای برای مجلس باشند.

مجلس یازدهم باید موتور محرکه انقلاب باشد

به گزارش مهر، در ادامه این نشست، احمد نادری منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، گفت: به واسطه سیاست‌های نئولیبرال دولت و مجلس شاهد شکاف اجتماعی و اقتصادی در جامعه هستیم و وضع کشور در حال حاضر مناسب نیست.

وی افزود: در این شرایط مجلسی قرار است سرکار آید که مردم به آن امید بسته‌اند تا مشکلاتشان را حل کند، این مجلس باید در راستای اجرای سیاست‌های کلان حرکت کند و موتور محرکه انقلاب اسلامی باشد.

نادری تصریح کرد: مجلس یازدهم باید مجلس انقلاب اسلامی باشد و باید پیش برنده انقلاب اسلامی باشد. فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی باید کارآمدی را ملاک اصلی خود قرار دهد که در سایه وحدت نیروهای انقلاب حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه در فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی بحث انتخاب هیئت رئیسه مجلس بررسی خواهد شد، افزود: بحث محتوایی برای ما اهمیت زیادی دارد و مجلس باید برنامه‌هایی را برای حل مشکلات ملت داشته باشد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: قرار بر این شد که وب سایتی طراحی شود و به نمایندگان امکان ارتباط با یکدیگر درباره موضوعات مختلف را می‌دهد و به زودی رونمایی می‌شود.

نادری متذکر شد: ۱۶ نام برای فراکسیون اکثریت پیشنهاد شد که در نهایت تصمیم گرفته شد که نام فراکسیون، فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی شود.

وی با اشاره به اینکه فارغ از کسانی که تحت عنوان اعضای نیروهای انقلاب به مجلس راه یافته‌اند، مابقی نمایندگانی که می‌خواهند عضو فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی شوند باید ۵ شرط را داشته باشند، اظهار داشت: تبعیت از رهبری، پاکدستی، التزام به قانون اساسی و تکمیل فرم عضویت از جمله این شروط است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: شیوع ویروس کرونا باعث بحران‌های اقتصادی و معیشتی زیادی شده و به مشکلات اقتصادی اضافه شده است و شرایط بسیار سختی است و مجلس یازدهم در سخت‌ترین شرایط آغاز به کار می‌کند اما ناامید نیستیم و آمده ایم که کار کنیم و بحران را به فرصت تبدیل کنیم.

نادری گفت: امیدواریم دولتی انقلابی روی کار آید و در کنار مجلس برای حل مشکلات ملت گام بردارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها