دستورالعمل برگزاری نماز عید فطر و راهپیمایی روز قدس در کهگیلویه و بویراحمد‌ اعلام شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی مقابله با کروناویروس، دستورالعمل چگونگی برگزاری نماز عید فطر و راهپیمایی روز قدس را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۹۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ - 16May 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، «حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده، مردم این استان اعم از شهری و روستایی در شب‌های قدر به دستورالعمل‌ها توجه جدی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال راهپیمایی روز قدس مشابه سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: در شهرهای سفید استان همزمان با برگزاری نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آئین روز قدس نیز برگزار می‌شود.

کلانتری خواستار رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی توسط مردم شد و افزود: همچنین طبق تصمیم اتخاذ شده امسال همچون سال‌های گذشته نماز عید فطر به صورت عمومی و در مصلی‌ها انجام نمی‌شود بلکه در مساجد محلات و اماکن باز با رعایت فاصله اجتماعی این آئین برپا می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طبق گزارشات مردمی طراحی عده‌ای با حضور در پارک‌ها اقدام به روزه خواری کرده و به نوعی حرمت این ماه را نگه نمی‌داشتند که در تدبیری این پارک‌ها بسته شدند.

کلانتری با اشاره به وضعیت قرمز بیماری کرونا در استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های همسایه کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در این زمینه نگرانی‌های داشتیم که این موارد منعکس و خواستار مدیریت موضوع شده‌ایم و در این راستا برنامه‌های کنترلی نیز تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی پایدار نیست و کرونا وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم استفاده از وسایل حفاظتی از جمله ماسک و دستکش امکان شیوع بیشتر بیماری وجود دارد که انتظار می‌رود مردم مراقبت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار