عملیات نیرو‌های عراقی علیه داعش در استان دیالی

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز شنبه از شروع عملیات علیه باقیمانده‌های داعش در استان دیالی خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ - 16May 2020

عملیات نیرو‌های عراقی علیه داعش در استان دیالیبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز شنبه از شروع عملیات علیه باقیمانده‌های داعش در استان دیالی خبر داد.

در بیانیه اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: نیرو‌های ارتش و پلیس عراق عملیاتی را علیه داعش در مناطق جنوب بهرز در استان دیالی شروع کرده اند.

این در حالی است که قبلا، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از زخمی شدن سه غیرنظامی در استان دیالی در شرق عراق بر اثر تیراندازی داعشی‌ها خبر داده و اعلام کرده بود: بر اثر تیراندازی تروریست‌های داعش به غیرنظامیان در منطقه الرعایه در ناحیه العباره در استان دیالی سه غیرنظامی زخمی شدند.

همچنین یک منبع امنیتی چند روز قبل گفته بود که دو کشاورز در روستای ام الحنطه در نزدیکی ناحیه جلولاء در استان دیالی برای انفجار مواد منفجره‌ای که در زمین زراعی آن‌ها از سوی داعشی‌ها کارگذاشته شده بود، زخمی شدند.

گفتنی است که قبلا هم، «مهدی الشمری» مسئول ناحیه کنعان در بیست کیلومتری شرق بعقوبه در استان دیالی اعلام کرده بود: داعشی‌ها محصولات کشاورزی را به آتش کشیده اند. بیش از ۴۰ جریب از مزارع گندم در روستای سکوک واقع در اطراف ناحیه کنعان در استان دیالی به آتش کشیده شده است. داعشی‌ها مزارع گندم را به آتش کشیده اند.

همچنین چند روز قبل، منابع عراقی از یورش داعش به تیم آتش نشانی که برای خاموش کردن آتش در یکی از مزارع کشاورزی در در نزدیکی روستای توکل در حومه المقدادیه در استان دیالی اعزام شده بود، خبر دادند و اعلام کردند که بر اثر این یورش داعش، شماری زخمی شدند.

این در حالی است که مزارع گندم در مناطق مختلف استان دیالی طی هفته‌های گذشته به آتش کشیده شده است. به نظر می‌رسد که بقایای گروه تروریستی داعش با آتش زدن مزارع گندم کشاورزان شگرد کثیفی را برای آسیب زدن به اقتصاد عراق به کار گرفته اند. عواقب و تبعات این اقدام تکفیری‌ها هولناک است، زیرا علاوه بر اینکه سبب کاهش بیشتر منابع غذایی می‌شود با توجه به اینکه کشاورزان محصولی ندارند تا آذوقه یکسال خود را تامین کنند و امیدی به کشت دوباره داشته باشند این مناطق خالی از سکنه خواهد شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار