کشته شدن ۹ عضو بوکو حرام در درگیری با ارتش نیجریه

ارتش نیجریه از درگیری با عناصر گروه تروریستی بوکو حرام در شمال شرقی این کشور و کشته شدن نُه عضو آن خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ - 16May 2020

کشته شدن ۹ عضو بوکو حرام در درگیری با ارتش نیجریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «موسی صاغیر» معاون سخنگوی ارتش نیجریه گفت که عناصر بوکو حرام یک پایگاه نظامی واقع در شمال شرقی این کشور را هدف قرار دادند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، صاغیر افزود که پس از این حمله درگیری بین عناصر بوکو حرام و نیروهای ارتش به وقوع پیوست که در نتیجه آن نُه نفر از اعضای بوکو حرام کشته و دو خودرو و مقادیر زیادی مهمات این گروه منهدم شد و علاوه بر آن دو نیروی ارتش نیز کشته شدند.

صاغیر دو روز پیش نیز از اجرای عملیات علیه بوکو حرام در روستای «موکتو» از توابع ایالت «بورنو» واقع در شمال شرق این کشور خبر داده و گفته بود که در نتیجه این عملیات ۳۴ زن و ۳۸ کودک که توسط عناصر بوکو حرام ربوده شده بودند، آزاد شدند و علاوه بر آن ۱۸ نفر از عناصر این گروه کشته و تعداد زیادی از آن‌ها نیز فرار کردند و مقادیر زیادی از مهمات این گروه بر جای مانده است.

از سال ۲۰۰۹ عملیات‌های تروریستی بوکو حرام در نیجریه باعث کشته شدن هزاران نفر و آوارگی میلیون‌ها نفر دیگر شده است.

این گروه از سال ۲۰۱۵ حملات در کشورهای همسایه نیجریه اعم از کامرون، چاد و نیجر را آغاز کرده است.

بوکو حرام یک گروه مسلح تروریستی است که در ژانویه ۲۰۰۲ در نیجریه اعلام موجودیت کرد و این گروه مدعی اجرای «شریعت اسلامی» در تمامی ایالت‌های این کشور است. بوکو حرام مارس ۲۰۱۵ ارتباط خود با داعش را اعلام کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها