نمکی:

آن‌ها که به ما خندیدند خودشان در طوفان کرونا گرفتار شدند/ در اوج بحران هیچ بیماری پشت در بیمارستان نماند

وزیر بهداشت گفت: آن کشور‌هایی که در گرفتاری ما در بحران کرونا به ما می‌خندیدند علیرغم میل باطنی ما در طوفان سهمگین کرونا گرفتار شدند و تازه فهمیدند ما چگونه ایستادگی کردیم.
کد خبر: ۳۹۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ - 16May 2020

آن‌ها که به ما خندیدند خودشان در طوفان کرونا گرفتار شدند/ در اوج بحران هیچ بیماری پشت در بیمارستان نماندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از لباس حفاظتی کادر درمان که توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده است، اظهار داشت: یکی از تلخ‌ترین ایام زمانی بود که کادر درمان در خط مقدم لباس و اقلام حفاظتی نداشتند، موج سهمگینی رسیده بود و برخی که در رسانه‌هایشان به ما می‌خندیدند و در اوج گرفتاری خنجر در قلب ما فرو می‌کردند علیرغم میل باطنی ما وقتی گرفتار این بیماری شدند تازه فهمیدند این سرزمین چگونه در مقابل بیماری ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه میزان پرستار به تخت آن‌ها در بدترین شرایط سه برابر کشور ماست گفت: میزان تخت در این کشور‌ها نیز در بدترین شرایط هفت برابر ایران است، اما بیماران این کشور‌ها سرگردان ماندند و در کشور ما حتی یک کارتن خواب پشت درب بیمارستان نماند و یک بیمار مسن نبود که پذیرش نکنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از علل اصلی تفاوت‌های ما با کشور‌های غربی که تحریم نیستند این بود که با همت و غیرت پرستاران و پزشکان همه بیماران پذیرش شدند، پرستار و پزشک ما به دلیل کمبود اقلام حفاظتی به مردم پشت نکردند و یک نفر در خیابان دست به اعتراض نزد.

به گفته نمکی، از همان روز‌های اعلام بیماری کرونا در چین جلوی صادرات گرفته شد و دپوی اقلام بهداشتی در دستور کار قرار گرفت، اینکه یک کشور ظرف ۵۰ روز از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شود لطف خدا بوده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در این خصوص گفت: لباس حفاظتی کادر درمان توسط یک شرکت دانش بنیان تولید شده است که نسبت به نمونه‌های خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار است همچنین این لباس حفاظتی امکان فیلترینگ ویروس و مقابله با حملات بیولوژیک را داراست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار