وصیت نامه شهید سید «مرتضی عظیمی»؛

فقط به خاطر رضای خداوند متعال کار کنید که او خود بهترین پاداش دهنده است

در فرازی از وصیت نامه شهید سید «مرتضی عظیمی» آمده است: تقوی پیشه سازید و از هرگونه کمک و ایثار به انقلاب اسلامی دریغ ننمایید و فقط به خاطر رضای خداوند متعال کار کنید که او خود بهترین پاداش دهنده است.
کد خبر: ۳۹۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ - 16May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سید «مرتضی عظیمی» در یک فروردین سال ۱۳۴۰ در شهر ازنا در خانواده ای روحانی سید به دنیا آمد. پدرش منیرالدین، روحانی بود و مادرش زهرا نام داشت. پس از طی دوران طفولیت وارد مدرسه شده تحصیلات خود را تا أخذ مدرک دیپلم با موفقیت پشت سر گذاشت.

با شروع انقلاب اسلامی به رهبری امام امت، مرتضی نیز همانند دیگر اقشار جامعه به پا خواست و در صفوف به هم فشرده امت اسلامی قرار گرفت و هر آنچه را که در توان داشت برای به ثمر رساندن انقلاب خرج کرد. در این راه با روحانیت نیز در ارتباط بود و در جهت توزیع و پخش اعلامیه و نواهای سخنرانی حضرت امام فوق العاده تلاش می کرد.

از دی ماه سال ۱۳۵۷ در تظاهرات و درگیری های خیابانی در اطراف فرودگاه و دانشگاه تهران حضوری فعال داشت. به مسائل سیاسی و مذهبی علاقه ی خاصی داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مرتضی در جهاد سازندگی به خدمت مشغول شد تا بتواند کمکی به مردم محروم کشورش کرده باشد. پس از آن به جبهه اعزام شد. سرانجام آن شهید عالی مقام یازدهم اردیبهشت سال 1360 در جبهه کرخه دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

 انا لله و انا الیه راجعون

این وصیت نامه ی اینجانب سید «مرتضی عظیمی» می باشد که به خانواده محترمم و برادران و خواهران عزیزم می گویم.

اولین وصیت من این است که اگر در مقابله با دشمنان اسلام شهادت نصیبم شد زیاد گریه و زاری نکنید و صبور و بردبار باشید که شما نیز دین خود و به اسلام ادا کرده باشید و اما شما را توصیه می کنم به پیروی از مکتب حق الهی و راه حضرت حسین (ع) که راه زندگی واقعی است باشد و تقوی پیشه سازید و از هرگونه کمک و ایثار به انقلاب اسلامی دریغ ننمایید و فقط به خاطر رضای خداوند متعال کار کنید که او خود بهترین پاداش دهنده است.

اما از مال دنیا که نه همسری دارم و نه بچه ای و نه ملکی، فقط یک سال هم نماز و دو ماه روزه برایم بگیرید.

دیگر از شما میخواهم که با هم مهربان باشید و از همه ی شماها می خواهم که بدی های مرا ببخشید و از خداوند متعال برایم طلب عفو و مغفرت بنمایید.

کتاب هایم را نیز اگر می توانید استفاده کنید و اگر نخواستید به کتابخانه ی جهاد بدهید.

وقتم کم است و حرف های زیادی دارم و فقط از شماها می خواهم که در راه مکتب تشیع علوی گام بردارید و از همه ی اقوام و خویشان نیز حلالیت بطلبید.

به امید پیروزی حق بر باطل – والسلام

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها