در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

«اشغالگران آمریکایی» دلیل تمام ناامنی‌های عراق/ ماموریت مهم نخست‌وزیری که بر لبه تیغ حرکت می‌کند

«حسن هانی‌زاده» به تشریح ماموریت مهم «مصطفی الکاظمی» در این روزها پرداخت.
کد خبر: ۳۹۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۲ - 18May 2020

ماموریت مهم نخست‌وزیری که بر لبه تیغ حرکت می‌کند«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره سرنوشت خروج اشغالگران آمریکایی از کشور عراق اظهار داشت: سال گذشته طرح خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی توسط پارلمان عراق به تصویب رسید؛ پس از آن دولت مکلف شد که در یک فرآیند زمانی مشخص، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را از عراق اخراج کند.

برگ برنده ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰

وی حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق را یک مسئله حیثیتی برای دونالد ترامپ دانست و گفت: رئیس‌جمهور آمریکا هیچ‌گونه برگ برنده‌ای برای انتخابات ۲۰۲۰ ندارد و اگر دولت «مصطفی الکاظمی» در صدد اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق بربیاید، قطعا این امر بر انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا موثر خواهد بود و شانس پیروزی ترامپ نیز کاهش می‌یابد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: براساس گزارش‌ها، آمریکایی‌ها از سه ماه گذشته خطرناک‌ترین عناصر داعش را از پایگاه التنف سوریه و شرق فرات به صلاح‌الدین و الانبار در عراق منتقل کردند تا اگر نخست‌وزیر عراق اصرار ورزد که نیرو‌های آمریکایی خاک عراق را ترک کنند، آن‌ها نیز از این تروریست‌ها حمایت کنند تا ناامنی‌ها در کشور عراق گسترش یابد.

هانی‌زاده تصریح کرد: الکاظمی از یک سو در پی اجرایی کردن طرح پارلمان مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها از عراق است و از سوی دیگر می‌خواهد مانع فعالیت‌ها و جنایات داعش در شهر‌های مختلف عراق شود و این یکی از ماموریت‌های دشوار نخست‌وزیر عراق است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با موذیگری و شیطنت سعی می‌کنند که مانع اجرای مصوبه پارلمان عراق شوند، تاکید کرد: «مصطفی الکاظمی» در حال حاضر بر لبه تیغ حرکت می‌کند؛ الکاظمی باید هوشمندانه عمل کند و رفتار خودش را متناسب با شرایط منطقه و عراق تنظیم کند.

«اشغالگران آمریکایی» دلیل تمام ناامنی‌های عراق

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: تمامی فراکسیون‌های پارلمان عراق سعی دارند تا مصوبه پارلمان عراق در خصوص اخراج نیرو‌های آمریکایی اجرا شود، زیرا تمام ناامنی‌های کشور عراق به‌دلیل حضور اشغالگران آمریکایی است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار