امیر سرتیپ ولی‌وند:

رزمایش مشترک روی نقشه عملیات مقابله با گروه‌های تروریستی در دافوس ارتش برگزار شد

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از برگزاری موفق رزمایش مشترک روی نقشه عملیات مقابله با گروه‌های تارشگری (تروریستی) و تکفیری و عملیات متحرک هوایی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۳۹۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ - 17May 2020

رزمایش مشترک روی نقشه عملیات مقابله با گروه‌های تروریستی در دافوس ارتش برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اعلام برگزاری موفق رزمایش مشترک روی نقشه عملیات مقابله با گروه‌های تارشگری (تروریستی) و تکفیری و عملیات متحرک هوایی، اظهار داشت: این رزمایش با هدف آموزش علمی عملیات مشترک زمینی، پدافند، هوایی و دریایی به دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، به مدت پنج روز در این دانشگاه برگزار شد.

فرمانده دافوس آجا تصریح کرد: ارتقای مهارت‌های رزمی، ورزیده کردن، افزایش اعتماد به نفس و کاربرد اصول تاکتیکی و ستادی با اجرای اصول عملیاتی توسط دانشجویان در یک کار مشترک به طوری که بتوانند در نبرد حقیقی وضعیت‌های ایجاد شده را تمرین کنند، ازجمله اهداف این رزمایش بوده است.

امیر ولی‌وند همچنین گفت: دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد ارتش از طریق برگزاری چنین رزمایش‌هایی می‌توانند با نحوه مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری آشنا شوند تا زمینه ارتقای مهارت‌های دفاعی آن‌ها در بکارگیری روش‌های جدید نبرد‌های امروزی حاصل شود.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین رزمایش‌هایی و تاثیر آن در مقابله با تهدیدات احتمالی تصریح کرد: با عنایت به اینکه هر کشوری برای مقابله با تهدیدات باید دارای تدابیر، خط مشی‌ها و تمهیدات خاصی باشد تا بتواند تلاش‌های دفاعی و امنیتی خود را در قالب دکترین و سیاست‌های کلی هم‌جهت کرده و به اجرا بگذارد؛ این‌گونه تمرین‌های مشترک روی نقشه می‌تواند راهبرد‌های دفاعی ما در مقابله با هرگونه تهدید احتمالی را ارتقاء بخشد.

بنا بر این گزارش، در این رزمایش به دلیل تداوم وضعیت شیوع ویروس کرونا، دانشجویان در کلاس‌ها (دانش‌پایه‌ها) استقرار یافته و به صورت ویدئوکنفرانس در رزمایش مشترک شرکت کردند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار