شهید جواد جامی:

خون شهدا حجت را بر ما تمام کرد

فرمانده شهید «جواد جامی» در فرازی از وصیت­‌نامه خود آورده است: امروز اسلام در لحظه خاصى از تاريخ قرار گرفته است. تمامى اسلام در مقابل تمامى كفر است و خون شهدا ديگر نقطه ابهام و ترديدى براى ما باقى نگذارده است.
کد خبر: ۳۹۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ - 18May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «جواد جامى خراسانى» در بيست و ششم خرداد 1339 در شهر مقدّس «مشهد» به دنيا آمد.

وی با ورود به مقطع متوسطه، نسبت به انقلاب بیشتر دغدغه­‌مند شد؛ بر همین اساس فعالیت­‌های اجتماعی‌­اش را گسترش داد و در حرکت‌­های انقلابی مردم علیه رژیم طاغوت همچون راهپیمایی­‌ها و پخش اعلامیه­‌های حضرت امام خمینی (ره) شرکت فعال داشت.

شهید جامی که در خانواده‌­ای مؤمن رشد پیدا کرده بود نسبت به انجام وظایف دینی حساس بود و بر اساس نظر علما عمل می‌­کرد. او برای افزایش بینش مذهبی خود مطالعه کتاب­‌های شهیدان «مطهری» و «دستغیب» را جزو برنامه روزانه خود قرار داده بود.

این شهید والامقام بعد از پيروزى انقلاب اسلامى و با تشكيل سپاه پاسداران، به عضویت این نهاد انقلابی درآمد. با شروع جنگ تحمیلی بر اساس احساس تکلیف برای دفاع از انقلاب اسلامی عازم جبهه­‌های حق علیه باطل شد. وی به دلیل شایستگی و لیاقتی که از خود نشان داد به فرماندهی گردان «فلق» تیپ 21 امام رضا (ع) منصوب شد.

ارتباط با خداوند، خصوصیت برجسته شهید جامی بود. همسر شهید این ویژگی او را اینگونه روایت می­‌کند: «شهید در راز و نياز با خدا بسيار ممتاز بود. در یکی از نيمه شب­‌ها كه از خواب بيدار شدم، او را در حال راز و نياز ديدم، او در خلوت خود با خداوند آن چنان گريه مى‌‌كرد و نماز مى‏‌خواند كه هنوز آن صحنه را از ياد نبرده‌­ام.»

شهادت، بزرگ‏ترين آرزوی این فرمانده دفاع مقدس بود و از دوستان خود ­خواسته بود برای دست­یابی به این آرزو، او را دعا کنند. مشورت در كارها، شجاعت، صبر، قناعت، تواضع و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر خصوصیات شهید جامی بود.

«جواد جامى خراسانى» سرانجام در 23 اسفند 1363 در حالی که فرماندهی گردان «فلق» تیپ 21 امام رضا (ع) را بر عهده داشت در عملیات «بدر» در «جزيره مجنون» به آرزوی همیشگی‌­اش که شهادت بود؛ رسيد.  پيكر پاكش پس از تشييع با شكوه در مشهد، در حرم مطهّر حضرت رضا (ع) به خاك سپرده شد.

شهید جامی مالک اشتر زمان خود بود

سردار شهید «محمدحسن نظرنژاد» استقامت و پایداری شهید جامی را اینگونه روایت می­‌کند: به نظر ما جواد جامی در عصر خودش مالک اشتر آن زمان بود. رزمنده‌ای که در طول جنگ به ندرت مانند آن دیدم. او در خطوط دفاعی با پنج یا شش نفر نیرو در مقابل 500 یا 600 نفر از نیروهای دشمن ایستاد و تسلیم نشد و مردانه شب تا صبح مبارزه کرد. بعد از اینکه آن منطقه را فتح کردیم، دو ساعت قبل از رسیدن ما به درجه رفیع شهادت نائل شده بود.

شهید جامی چهار یا پنج روز مداوم در خط دفاعی قرار داشت و در این مدت حتی 2 ساعت هم نخوابیده بود و با تمام قدرت و اقتدار در مقابل دشمن ایستاد.

 فرازى از وصيّت‌‏نامه شهيد

«برادران و خواهران، امروز اسلام در لحظه خاصى از تاريخ قرار گرفته است. تمامى اسلام در مقابل تمامى كفر است و خداوند متعال حجّتش را بر ما تمام كرده است. خون شهدا ديگر نقطه ابهام و ترديدى براى ما باقى نگذارده است. اگر خداى ناكرده در انجام مسئوليت‌هايمان كه ادامه دادن راه شهدا، كه حفظ اسلام و دادن آن به صاحب اصلى‏‌اش - امام زمان(عج ‏اللّه) - است كوتاهى كنيم. در قيامت جلوى ما را خواهند گرفت.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار