سردار معصوم‌بیگی تأکید کرد؛

ضرورت پیشگامی مؤسسات حفاظتی مراقبتی در تولید امنیت

رئیس پلیس پیشگیری ناجا مردمی بودن امنیت را از نیاز‌های ضروری جامعه امروز دانست و بر پیشگام بودن مؤسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در ایجاد امنیت پایدار و مردم‌پایه تأکید کرد.
کد خبر: ۳۹۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ - 18May 2020

ضرورت پیشگامی مؤسسات حفاظتی مراقبتی در تولید امنیتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در دیدار با مدیران عامل مؤسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی، ترویج و گسترش امنیت مردم‌پایه و تقویت مشارکت مردم در تأمین نظم و امنیت را ازجمله اولویت‌های پلیس پیشگیری برشمرد و اظهار داشت: مهمترین شرط پایداری امنیت در هر جامعه‌ای، مشارکت مردم با پلیس است.

وی با بیان اینکه مردم و مؤسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی می‌توانند نقش محوری در توسعه نظم و امنیت عمومی ایفا کنند، افزود: امنیت مردم‌پایه تنها نیاز امروز جامعه ما محسوب نمی‌شود، بلکه ضرورت ایجاد امنیت پایدار است.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر لزوم پیشگام بودن مؤسسات حفاظتی مراقبتی در تولید امنیت خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری به‌عنوان گسترده‌ترین پلیس تخصصی با حجم مأموریتی بالا در صدد است با تسهیل‌گری لازم و هموارسازی مسیر توسعه امنیت مردم‌پایه، گام‌های اساسی و مؤثری در چارچوب قانون و مقررات به‌منظور افزایش سطح توانمندی مؤسسات و مردمی کردن امنیت بردارد؛ بنابراین ضرورت دارد مؤسسات حفاظتی و مراقبتی متناسب با شرایط پیش رو فعالیت کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اقدامات و طرح‌های مؤسسات خدماتی را گامی مهم در مردمی شدن پیشگیری از جرم عنوان کرد و ادامه داد: بازنگری در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۲۲ قانون برنامه چهارم توسعه، اجرای برنامه‌های بازدارنده مؤثر و کیفی، برخورداری از وحدت رویه و تعامل بین موسسات همچنین تعامل هرچه بیشتر با نیروی انتظامی منجر به افزایش ظرفیت مؤسسات در پیشگیری از وقوع جرایم خواهد شد.

سردار معصوم بیگی در پایان حوزه کاری مؤسسات را مؤثر و امنیت‌آفرین ارزیابی کرد و گفت: پلیس با تأکید بر مردم‌پایه بودن امنیت و با توسعه کمّی و کیفی مؤسسات مرکز انتظام فرصت و توان بیشتری برای مأموریت‌های مهم راهبردی و تخصصی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها