رئیس کمیته امداد در نشست خبری عنوان کرد؛

افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد/ توزیع بیش از شش میلیون غذای گرم بین نیازمندان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از توزیع بیش از شش میلیون غذای گرم بین نیازمندان در قالب طرح اطعام مهدوی خبر داد.
کد خبر: ۳۹۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ - 18May 2020

افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد/ توزیع بیش از شش میلیون غذای گرم بین نیازمندانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوعات گزارش عملکرد طرح اکرام ایتام، افزایش مستمری مددجویان در سال ۹۹ و گزارش عملکرد اطعام مهدوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری دو طرح اکرام و اطعام نیازمندان و جشن رمضان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: درخصوص اطعام ایتام در گذشته و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی طرح سفره ساده در مساجد برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا، طرح اطعام مهدوی مطرح و ۳۱۳ مرکز آشپزخانه مهدوی راه‌اندازی شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: هزار و ۷۰۰ مرکز اطعام مهدوی راه‌اندازی شد و پیش‌بینی ما توزیع پنج میلیون پرس غذای گرم بود، اما با همکاری مردم و خیّرین بیش از شش میلیون غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است و هم‌اکنون بیش از ۷۵ هزار نفر در مراکز اطعام مهدوی در حال فعالیت هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص توزیع بسته‌های غذایی در مناطق صعب العبور  نیز بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۹۰ هزار بسته غذایی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان در این مناطق توزیع شده است.

آسیب دیدن ۱۰ هزار شغل مددجویی در پی شیوع کرونا در کشور

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص اینکه با شیوع ویروس کرونا آیا مشاغل مددجویی دچار مشکل شدند، گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور به حدود ۱۰ هزار شغل مددجویی ضربه وارد شده است که پس از راستی‌آزمایی در کنار آن‌ها قرار خواهیم گرفت.

بختیاری همچنین درباره اکرام ایتام عنوان کرد: در طرح اکرام ایتام، یتیمانی تحت پوشش کمیته امداد هستند که سرپرست خود را از دست داده‌اند. امروز ۷۱۰ هزار حامی فعال در سراسر کشور داشتیم که این تعداد ۲۹۴ هزار یتیم را تحت پوشش داشتند؛ هم‌اکنون ۳۱۸ هزار یتیم در سراسر کشور داریم که ۲۴ هزار و ۴۳۲ حامی ندارند.

رئیس کمیته امداد افزود: در سال ۹۸، خیّرین و مردم ۹۱۱ میلیارد تومان را به‌صورت مستقیم وارد حساب ایتام کمیته کردند؛ در ماه مبارک رمضان یک زوج پزشک ۳۲۰ یتیم را تحت پوشش قرار دادند و خوشبختانه امروز خیریه‌ای داریم که ۲۵ هزار یتیم را تحت پوشش خود دارد.

حمایت کمیته امداد از یک میلیون و ۵۴۳ هزار خانوار

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۴۳ هزار خانوار تحت پوشش داریم، افزود: به حساب اعضای هر نفر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ۲۸۲ هزار تومان واریز می‌شود؛ همچنین از اول اردیبهشت ۱۵ درصد مستمری مددجویان افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: امروز برای یک خانوار پنج نفره تحت پوشش کمیته امداد در کشور بیش از ۹۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.

بختیاری اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۸ برای کلیه مددجویان کمیته امداد دفترچه بیمه سلامت صادر شده است.

برنامه‌ریزی برای اشتغال همه مددجویان

وی در خصوص اشتغال مددجویان گفت: امروز به غیر از سالمندان و بیماران صعب‌العلاج، برای اشتغال همه مددجویان کمیته امداد برنامه‌ریزی شده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال خانگی برای ما مهم است و کمیته امداد در این حوزه بسیار موفق عمل کرده است؛ کمیته امداد با حضور در کارگروه‌های اشتغال دانشگاه‌های مطرح کشور به دنبال بارور کردن مشاغل خانگی است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه پنج ساله ششم کشور گفت: طبق این برنامه، کمیته امداد باید ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کند؛ کمیته امداد در سال اول برنامه پنج ساله ششم توسعه ۱۷۰ هزار شغل، در سال دوم ۱۴۶ هزار شغل و در سال ۹۸، بیش از ۱۷۵ هزار شغل ایجاد کرد و بیش از چهار هزار میلیارد تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است.

اعطای ۵۰۰ میلیون تومان وام به کارآفرینان

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ دولت برای اشتغال در کمیته امداد بودجه چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی تصویب کرده است، افزود: برنامه ما برای امسال ایجاد ۲۰۰ هزار شغل است و به کارآفرینانی که ۱۰ مددجوی کمیته امداد را به‌کارگیری کنند، ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد.

بختیاری اظهار داشت: از سال ۷۴ تا پایان سال ۹۷، ۷۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد با ایجاد اشتغال خودکفا و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند؛ هم‌اکنون نیز مددجویانی داریم که کارآفرین نمونه شدند.

رئیس کمیته امداد در خصوص پرداخت وام به زوج‌های جوان در سال ۹۸ گفت: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان وام به ۶۶ هزار زوج پرداخت شده است که نقش مردم در این کمک‌ها بسیار مهم بوده است.

ثبت نام سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان برای دریافت سهام عدالت

وی در خصوص سهام عدالت بیان کرد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برای دریافت سهام عدالت ثبت نام کردند.

بختیاری با بیان اینکه اشتغال، مسکن و فرهنگ سه رکن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد است، افزود: در برنامه ششم کمیته امداد در سال ۹۸، بیش از ۵۶ هزار و ۸۹۹ خدمت مسکن انجام، ۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکونی در روستا و پنج هزار ۶۴۰ واحد مسکونی در شهر‌ها ساخته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: ۵۷ هزار و ۵۵۱ واحد مسکن مددجویی در سال ۹۸ تعمیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸۹ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد ۱۹۸ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۱۹۱ هزار نفر در مقطع متوسطه هستند. همچنین سال قبل بیش از ۵۶ میلیارد تومان در این حوزه اقدامات حمایتی صورت گرفت.

جمع‌آوری ۳۹۶ میلیارد تومان از صندوق‌های صدقات

بختیاری در خصوص مشارکت‌های مردمی گفت: هم‌اکنون بیش از شش میلیون صندوق صدقات خانگی داریم که به دلیل شیوع کرونا در اسفندماه نتوانستیم وجوه ذخیره شده در آن‌ها را جمع‌آوری کنیم؛ در سال ۹۸، ۳۹۶ میلیارد تومان از صندوق‌های صدقات جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: مردم با ارسال عد یک به شماره ۸۸۸۷ صندوق صدقات پیامکی را جایگزین صندوق صدقات خانگی کنند.

وی در خصوص صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اظهار داشت: در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تا سقف پنج میلیون تومان وام گره‌گشایی هیچ‌گونه کارمزدی دریافت نمی‌شود؛ همچنین امروز ۸۰ درصد وام قرض‌الحسنه به مددجویان و ۲۰ درصد به نیازمندان پرداخت می‌شود.

بختیاری اضافه کرد: در سال ۹۸، در قالب ۳۷۰ هزار فقره وام، به میزان دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است.

برنامه‌های کمیته امداد برای سال ۹۹

رئیس کمیته امداد در خصوص برنامه‌های کمیته امداد در سال ۹۹ گفت: امداد الکترونیکی و یکسان‌سازی و یکپارچه‌سازی از برنامه‌های اولویت‌دار کمیته امداد است.

بختیاری ادامه داد: خدمات کمیته امداد در اتاق شیشه‌ای قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند به‌طور شفاف بر خدمات کمیته امداد نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار