وصیتنامه شهید «علی لشنی زند»؛

افتخار کنید که شهادت هم نصیب من بشود

در فرازی از وصیتنامه شهید «علی لشنی زند» آمده است: فقط خواهش من این است که برای من گریه نکنید و افتخار کنید که شهادت هم نصیب من بشود.
کد خبر: ۳۹۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ - 18May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «علی لشنی زند» 12 خرداد سال 1340 در روستای برآفتاب دراز از توابع شهرستان دورود و در خانواده‌ای مؤمن دیده به جهان گشود.

با سپری کردن دوران کودکی راهی مدرسه شد و تحصیلات خود را در حد خواندن و نوشتن ادامه داد. على در 27 شهریور سال 1359 به سنت حسنه ازدواج عمل کرد و تشکیل خانواده داد.

با رسیدن به سن خدمت سربازی، راهی ارتش شد و از طریق لشکر 21 حمزه سید الشهدا (ع) به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد. سرانجام در 20 شهریور سال 1361 در منطقه کوشک اهواز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر به شهادت رسید و پیکر مطهرش در روستای برآفتاب دراز از توابع شهرستان دورود به خاک سپرده شد.

بخش از وصیتنامه شهید:

من سرباز وظیفه على الشنی زند فرزند بهرام علی لشنی زند امیدوارم که هر چه زودتر کشور اسلامی ایران بزودی پیروز گردد.

خدمت بستگان و دوستان و آشنایان سلام می‌رسانم. امروز که این نامه را در پاسگاه زید عراق که به تصرف سپاه اسلام در آمده است، هستم و هر لحظه حس می کنم که شاید شهادت نصیب من هم بشود. این مطالب را می نویسم که بعد از من مسائل برای دیگران روشن شود. با آگاهی کامل و افتخار مدت حدود ۱۵ ماه است که در زیر پرچم اسلام با کفر جهانی جنگ و ستیز می نمایم بارها به همسرم گفته‌ام بعد از من تمام فامیل را از اینکه در سوگ بنشیند و گریه زاری کنند باز دار. خودم هم باز می‌گویم اگر مرا دوست دارید بی تابی نکنید. پدر و مادر و همسر عزیزم افتخار کنید که همچنین فرزندی را در راه خدا و برای رضای خدا داده‌اید.

پدر خوش به حالت که تو را پدر شهید می‌گویند. به همسرم گفته‌ام که اگر چنانچه فرزندی برایمان به دنیا آمد او را مانند پدرش اسلامی و انقلابی تربیت کن که در راه خدا با کفار مبارزه کند تا در آینده در سنگر، جای پدرش را پر کند. فقط خواهش من این است که برای من گریه نکنید و افتخار کنید که شهادت هم نصيب من بشود.

وقت کم است. خداحافظ همگی. همه را سلام برسانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار