معاون سیاسی استاندار اصفهان:

ارزش‌های دفاع مقدس، ارزش‌های اخلاقی و جهان شمول است

معاون سیاسی استاندار اصفهان گفت: ارزش‌های عظیم به جا مانده از دوران دفاع مقدس ارزش‌های اخلاقی و جهان شمول است که باید در حفظ آن تمام مردم و آحاد مختلف جامعه بسیج شوند.
کد خبر: ۳۹۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ - 18May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «حیدرعلی قاسمی» معاون سیاسی استاندار اصفهان امروز در جلسه ستاد بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس که در دفتر استانداری برگزار شد با اشاره به ضرورت ایفای نقش ادارات مختلف در بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس اظهار داشت: با تغییر نسل‌ها بعضی از ارزش‌ها مغفول واقع می‌شوند هر چند که ارزش‌های اخلاقی ارزشهای پایدار و جهان شمول هستند.

معاون سیاسی استاندار اصفهان افزود: انقلاب نوپای اسلامی ایران بعد از اینکه حوادثی را طی کرد با جنگ تحمیلی مواجه شد چرا که دشمن در هیچ یک از نقشه‌های قبل موفق نبود و در صدد آسیب زدن به انقلاب از طریق جنگ همه جانبه بود و به خیال خودش می‌خواست طی یک هفته ایران را فتح کند.

قاسمی با اشاره به اینکه عدد ۴۰ عددی قابل تامل است عنوان کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با توجه به تغییر نسل‌ها و ایجاد تغییرات در جهان باید توجه داشت که دستاوردهای دفاع مقدس در کنار همه هزینه‌ها بسیار برتر و بالاتر بود و در آن دوران صنایعی خلق شد که هیچ زمانی دیگر مثل آن دوره را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه خودباوری از آثار ارزشمند دفاع مقدس است گفت: شاید اگر در آن دوران خودباوری را به طور موفق تجربه نکرده بودیم هیچ گاه چنین اعتمادی پدیدار نمی‌شد که می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

معاون سیاسی استاندار اصفهان با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی مردم در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این مهم حاصل تفکر عاشورایی ملت ما بود و مشارکت حضور مردم در جنگ پایه ریزی شد و صحنه‌های خلوص، وفاداری و گذشت بی‌نظیری را رقم زد.

قاسمی با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری را در دوران دفاع مقدس آموختیم افزود: دفاع ما در جنگ ۸ ساله تابلوی تمام نمایی از هویت انقلاب اسلامی بود که در حوزه فرهنگی اجتماعی اقتصادی سیاسی و... متبلور شد و تجلی پیدا کرد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و حراست از ارزش‌های جهان شمول دفاع مقدس تاکید کرد: با شرایطی که در حوزه های فرهنگی اجتماعی و سیاسی داریم واجب است این ارزش‌ها را حفظ کنیم چرا که این ارزش ها بود که ما در در مقابل هجمه همه جانبه کشورهای دنیا مستحکم کرد و امروز نیز حفظ این ارزش‌ها می‌تواند ما را در مقابل همه هجمه‌ها حفظ و حراست کند.

معاون سیاسی استاندار اصفهان با بیان اینکه این ارزش‌ها متعلق به همه آحاد مردم از همه اقشار است ابراز داشت: در گرامی‌داشت ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز اگر به ارزش‌ها اعتقاد و باور داریم باید همه جا از آن دفاع کنیم و مبلّغ آن باشیم.

قاسمی با بیان اینکه یک بخشی از ارزش‌ها در حوزه مردمی در سمن‌های اجتماعی تعریف می‌شود اضافه کرد: بخشی از جلسات ستاد بزرگداشت دفاع مقدس باید در تشکل‌های مردم نهاد تشکیل شود چنانکه این ارزشها با عملکرد مسئولان گره نخورده بلکه با اعتقادات و باورهای تک تک مردم ما آمیخته است اگر چه ما وظیفه داریم مروج ارزشها در عمل خود باشیم ولی نباید ارزش‌های انقلاب اسلامی با رفتارها و گفتارهای ما گره بخورد.

وی با بیان اینکه حوزه بانوان حوزه بسیار اثرگذار و فراگیری است متذکر شد: پیشنهاد می‌کنم جلساتی با فرمانداران هماهنگ کنید تا مشارکت قوی‌تری در این عرصه ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها