روزنامه «الاخبار» خبر داد؛

تلاش آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای محاصره مقاومت لبنان

یک روزنامه لبنانی به تلاش آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای محاصره مقاومت در لبنان و به راه انداختن جنگ ۳۳ روزه جدید در این کشور اشاره کرد.
کد خبر: ۳۹۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ - 18May 2020

تلاش آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای محاصره مقاومت لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه الاخبار گزارش داد که آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در پوشش صندوق بین‌المللی پول شروطی را علیه حزب الله و سوریه برای لبنان تعیین کرده‌اند.

در این گزارش با اشاره به شرایط مالی نامساعد لبنان آمده است: مقامات لبنانی می‌دانند که شروط ارائه شده از سوی صندوق بین المللی پول ظاهر مالی و پولی دارد اما در نهایت به دنبال تحقق اهداف دیگری است.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: دولت لبنان به خوبی می‌داند که شروط سیاسی خود را در این میان نشان می دهد و پنهان نیست. بر اساس این شروط، حزب الله لبنان از وام های اعطایی از سوی صندوق بین‌المللی پول نمی تواند استفاده کند. البته که همگان می دانند حزب الله لبنان هرگز از این پولها استفاده نکرده است. شرط دوم که درخواست آمریکا و اروپا به شمار می رود ممانعت از بهره بردن سوریه از این پولها است.

در این گزارش تصریح شده است: مسأله بعدی محافظت از مرزهای شرقی لبنان است به طوری که درخواست می شود نیروهای بین المللی و چندتابعیتی و یا ارتش‌های عربی برای تضمین بستن گذرگاه های غیر رسمی لبنان وارد عمل شوند. این همان درخواست مخفیانه آمریکا، اسرائیل و عربستان است؛ تحت عنوان «محاصره مقاومت در لبنان».

در ادامه این گزارش آمده است: دولت لبنان باید گزینه های موجود را بررسی کنند تا به سمت مسیری که به نفع کشور نیست حرکت نکند. درخواست از لبنان برای جدا شدن از سوریه یا تحت نظارت آمریکا و هم‌پیمانانش قرار گرفتن، یک جنگ ۳۳ روزه جدید است. دولت نه‌تنها باید این شروط را رد کند، بلکه یک طرح مالی و اقتصادی جدید را ارائه دهد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها