مدیرکل حفظ آثار استان کرمان:

استان کرمان در بسیاری از عرصه‌های دفاع مقدس پیشتاز است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: استان کرمان در حوزه دفاع مقدس پیشتاز بوده و در بسیاری از فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام داده به‌عنوان الگو معرفی شده است.
کد خبر: ۳۹۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ - 18May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمود مهدوی‌فرد» در نخستین نشست اهل قلم و هم‌اندیشی با نویسندگان دفاع مقدس در مرکز حفظ آثار دفاع مقدس سپاه ثارالله، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در طول 40 سال پس از انقلاب اسلامی، ملت ایران با تأسی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره از این مرز و بوم دفاع کردند و فتح خرمشهر، نمونه بارز حماسه‌ای بزرگ است كه نشان داد ملت ایران چگونه در مقابل دشمن ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک كشور به دست دشمن بیفتد. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: استان کرمان و لشکر ثارالله در دفاع مقدس و عملیات آزادسازی خرمشهر بسیار خوش درخشیدند و این ایثارگری ها و جانفشانی ها باید در قالب آثار مکتوب و غیر مکتوب به جامعه عرضه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمان در حوزه چاپ و نشر کتب دفاع مقدس از جایگاه ویژه ای برخوردار است و چاپ و انتشار کتب دفاع مقدس در سال های قبل این ادعا را ثابت می کند، افزود: هدف از برگزاری نشست هم اندیشی با نویسندگان و اهل قلم، معرفی سوژه‌های تأثیرگذار حوزه دفاع مقدس و همچنین شناسایی و معرفی نویسندگان جوان جهت انتشار کتاب های حوزه دفاع مقدس است.

استان کرمان در بسیاری از عرصه های دفاع مقدس پیشتاز است

مهدوی‌فرد با بیان اینکه این شورا همچنین نظارت بر نحوه تدوین و شیوه مصاحبه ها را نیز بر عهده دارند، تصریح کرد: استان کرمان شش هزار و ۵۰۰ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که هرکدام از این شهدا می‌توانند سوژه مناسبی برای پرداختن در حوزه دفاع مقدس باشند و با تشکیل شورای نویسندگان، فرهیختگان و اهل قلم به‌صورت تخصصی در خصوص چاپ کتاب‌های دفاع مقدس، نظارت و فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله چاپ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس استان، باید به تأیید این شورا برسد، بیان کرد: باید شهدایی که گمنام هستند نیز در دستور کار قرار گیرد و اهل قلم در معرفی این شهدا به مجموعه حفظ آثار کمک کنند و ما بتوانیم از طریق این شورا سوژه ها را در استان شناسایی و در معرفی آنها به جوانان این مرز و بوم بیشتر همت داشته باشیم تا کتابهایی که در عرصه دفاع مقدس چاپ می شود با استقبال بیشتری مواجه شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: استان در حوزه دفاع مقدس بسیار پیشتاز بوده و در بسیاری از فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام داده است به عنوان الگو معرفی شده است و با توجه به اسناد و مطالبی که  در این حوزه جمع‌آوری شده است، بانک بسیار مورد توجه در جهت معرفی شهدای لشکر ثارالله که می‌توان بهترین تولیدات را تقدیم مردم شهیدپرور کنیم.

در ادامه این نشست، نویسندگان با معرفی خود و آثار به چاپ رسیده، برای همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها