فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

کنگره ملی بزرگداشت شهدا در یزد برگزار می‌شود

سرهنگ «رضا پورشمسی» گفت: در سال جاری برای دومین بار کنگره ملی شهدا در استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۹۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ - 18May 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در جلسه ستاد کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد اظهار داشت: سال‌های گذشته جنگی بر ایران اسلامی تحمیل شد که این جنگ دو هزار و 888 روز طول کشید که طی آن، 39 کشور دنیا به طور مستقیم با ما در جنگ بودند و 78 کشور به طور غیرمستقیم کمک می‌کردند.

وی افزود: 48 یگان زمینی حزب بعث، 12 لشکر پیاده‌نظام مکانیزه زرهی، 15 تیپ مستقل گارد ریاست جمهوری، هشت هزار توپ، پنج هزار و 400 تانک، چهار هزار قبضه ضدهوایی، 336 هواپیما و چهار هزار بالگرد در یک روز حمله به نظام مقدس جمهوری اسلامی را آغاز کردند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: دشمن در روز 31 شهریور سال 1359، با 192 پرواز، مراکز نظامی و پایگاه‌های هوایی ما را در قم، تهران، دزفول، همدان، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، شیراز، اصفهان، ایلام و تبریز مورد هدف قرار داد و تنها پایگاه هوایی که مورد آسیب واقع نشدند، پایگاه هوایی مشهد و بندرعباس بودند. از 192 هواپیمایی که حمله هوایی را شروع کردند، فقط یکی از آن‌ها آن هم به خاطر نقص فنی سقوط کرد.

پورشمسی با بیان اینکه کنگره ملی بزرگداشت شهدا هر 10 سال یک‌بار در استان‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کنگره ملی بزرگداشت شهدا اولین و آخرین بار در سال 1384 در یزد برگزار شد که در آن زمان فرمانده ارشد نظامی استان یزد، شهید سعید قهاری سعید بود.

وی ادامه داد: قاعدتاً می‌بایست دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدا در سال 1394 در یزد برگزار شود، اما به‌خاطر اتفاقاتی که در تقسیمات کشوری رخ داد و برخی استان‌ها اضافه شد، قرعه استان یزد برای برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدا به سال 1399 افتاد.

پورشمسی گفت: از نظر ساختاری کنگره ملی بزرگداشت شهدا، شورای سیاست‌گذاری دارد که رئیس آن نماینده ولی فقیه در استان و اعضای آن هم سایر مسئولین استان هستند؛ رئیس ستاد کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد استاندار و دبیرکل آن، فرمانده سپاه استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار