معاون فرماندار بویراحمد:

مشکلات یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج برطرف می‌شود

علی علیپور از رفع یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج و پیگیری برای ساماندهی این یادمان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ - 18May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «علی علیپور» معاون عمرانی فرماندار بویراحمد امروز در نشست هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام شهر یاسوج با اشاره به اهمیت بحث ساماندهی گلزارها و یادمان‌های شهدا، اظهار داشت: اقداماتی که در این زمینه‌ها انجام می‌شود به خاطر نیازی است که ما به شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت داریم تا جوانان ما بدانند که قهرمانان آنها چه کسانی بودند و برای چه رفتند.

وی از اعضای هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام شهر یاسوج خواست در چارچوب قانون پیگیر بحث ساماندهی این یادمان‌ها باشند و افزود: سال گذشته اعتباراتی برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام یاسوج مصوب شد که در اختیار مجری پروژه قرار گرفت.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه محوطه‌سازی این یادمان باید در اسرع وقت پیگیری و انجام شود، گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یا بسیج سازندگی برای اختصاص اعتبار موردنیاز، با فرمانداری مکاتبه انجام دهد تا این موضوع در شورای برنامه‌ریزی شهرستان پیگیری شود.

علیپور از شرکت آب و فاضلاب خواست ظرف دو هفته آینده بحث انشعاب آب این یادمان را تعیین تکلیف کرده و در مورد مشکل روشنایی هم از شرکت توزیع نیروی برق درخواست کرد که نسبت به اصلاح روشنایی این مکان اقدام کند.

وی با بیان اینکه به اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس پیشنهاد می‌شود که پیگیر اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی در محل یادمان شهدای گمنام یاسوج باشد، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مکان علاوه بر اینکه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک می‌کند، سبب می‌شود این یادمان به مردم بیشتر معرفی شده و نیاز به توسعه و تجهیز آن نیز بیشتر مشخص شود.

معاون فرماندار شهرستان بویراحمد همچنین از شهرداری خواست حداکثر ظرف دو هفته آینده نسبت به تعویض پرچم یادمان شهدای گمنام یاسوج اقدام کند.

علیپور در رابطه با موضوع جاده دسترسی  این یادمان هم گفت: هیئت امنا اواخر هفته آینده بازدیدی از این یادمان داشته و این موضوع را بررسی می‌کنند.

وی بیان کرد: بهتر است جلسات هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام هر دو ماه، یک بار برگزار شود و در هر جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص این یادمان‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار